Наукова періодика України | Фізико-математична освіта | ||
Миколайко В. В. Навчально-пізнавальна діяльність учнів з фізики як основний засіб реалізації методології продуктивного навчання / В. В. Миколайко // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 2. - С. 91-96. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_2_19 Визначено та розкрито сутність основних концептуальних положень продуктивного навчання фізики основної школи, що надають можливість сконструювати систему навчально-пізнавальних компетенцій учнів. Запропоновано модель продуктивного навчання фізики в основній школі, реалізація якої, забезпечує сформованість інтегрованої якості особистості, що надає можливість застосувати набуті знання та вміння в конкретних ситуація для розв'язань різних проблем, що виникають або можуть виникнути в реальному житті. Визначено основні структурні компоненти авторської моделі: мотиваційний (мотиви, потреби, інтереси), цільовий (завдання), змістовий (принципи добору інтегрованого змісту курсу фізики), організаційно-діяльнісний (основні шляхи реалізації інтеграції змісту фізики через форми, методи, дидактичні засоби навчання та діяльність учня і викладача), рефлексійно-оцінювальний (критерії досягнення мети та завдань навчання). Теоретично обгрунтовано зміст кожного блоку. Дієвість моделі забезпечується психолого-педагогічними умовами (створення позитивної навчальної мотивації до вивчення фізики; використання міжпредметних зв'язків за функціями та видами діяльності; використання інформаційних технологій у навчальному процесі) та методологічними підходами до організації продуктивного навчання (системний, гуманістичний, особистісно-орієнтований, розвивальний, діяльнісний, дослідницький, практико-орієнтований). Розроблена модель характеризується: цілісністю, оскільки представлена взаємопов'язаними компонентами (кожний із них впливає на наступний через розв'язання властивих йому завдань, що визначають зміст наступного компонента, тобто взаємозв'язок між ними здійснюється на змістовному й функціональному рівнях) і працюють на кінцевий результат - підвищення рівня розвитку цілісної системи навчально-пізнавальних компетенцій учнів основної школи у навчанні фізики та розвиток у них здатності здійснювати різноманітну навчально-пізнавальну діяльність. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Миколайко В. В. Навчально-пізнавальна діяльність учнів з фізики як основний засіб реалізації методології продуктивного навчання / В. В. Миколайко // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 2. - С. 91-96. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_2_19. Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |