Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Квітка Т. В. 
Міждисциплінарна інтеграція при вивченні диференціальних рівнянь здобувачами вищої освіти електричних напрямів підготовки / Т. В. Квітка // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 2. - С. 51-57. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_2_12
Сучасні методи господарювання вимагають від фахівців уміння знаходити оптимальні рішення за обмежений термін часу за умов, що змінюються. Зрозуміло, що вирішальну роль в умінні розв'язувати такі завдання має навчання в вищому навчальному закладі, де закладаються відповідні фундаментальні і фахові знання. Разом із цим, спостерігається тенденція зменшення уваги для здобувачів вищої освіти електричних напрямів підготовки на оволодіння вищою математикою як фундаментальною дисципліною. Більш того, недостатньо реалізуються принципи системного підходу, згідно з яким під час оволодіння фаховими знаннями повинні повною мірою застосовуватися знання фундаментальних дисциплін за допомогою сучасних комп'ютерних технологій і відповідних комплексів математичних програм. Як один із можливих шляхів подолання цих труднощів, запропоновано модель міждисциплінарної інтеграції під час вивчення диференціальних рівнянь здобувачами вищої освіти електричних напрямів підготовки. Згідно з цією моделлю вивчення фахової дисципліни "Теоретичні основи електротехніки" повинно активно спиратися на знання відповідних розділів вищої математики, зокрема курсу "Диференціальні рівняння". Обгрунтовано необхідність вивчення розділу "Операційне числення", який надає можливість не тільки спростити оволодіння фаховою дисципліною "Теоретичні основи електротехніки", але й збільшити ефективність застосування сучасних комп'ютерних технологій, зокрема, математичного пакету Mathcad. Зазначено щодо важливості застосування перетворень Лапласа під час розв'язання диференціальних рівнянь за допомогою математичного пакету Mathcad, що надає можливість уникнути громіздких обчислень, які вимагають значних витрат часу. Також зазначено щодо важливості наочного зображення розв'язків диференціальних рівнянь за допомогою графіків у математичному пакеті Mathcad, що відкриває ще один канал зручного сприйняття інформації, який спрощує вивчення фахової дисципліни "Теоретичні основи електротехніки". На базі розробленої моделі запропоновано методичний підхід, який надає можливість не тільки поповнити здобувачами вищої освіти електричних напрямів підготовки знання по відповідним розділам вищої математики, але в режимі діалогу з комп'ютером, користуючись математичним пакетом Mathcad, виконувати типові розрахунки у вигляді прикладних задач під час вивчення фахової дисципліни "Теоретичні основи електротехніки".
  Повний текст PDF - 1.27 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Квітка Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Квітка Т. В. Міждисциплінарна інтеграція при вивченні диференціальних рівнянь здобувачами вищої освіти електричних напрямів підготовки / Т. В. Квітка // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 2. - С. 51-57. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_2_12.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського