Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Кравчина Т. В. 
Удосконалення самостійної роботи студентів під час вивчення іноземної мови професійного спрямування / Т. В. Кравчина // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 1. - С. 241-245. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_1_47
Основне завдання вищої освіти полягає у підготовці спеціаліста, який уміє ініціативно, творчо мислити, самостійно поповнювати свої знання та застосовувати їх у практичній діяльності, фахівця, здатного до саморозвитку, самоосвіти, інноваційної діяльності. Проаналізовано вітчизняний і зарубіжний досвід пошуку методів і форм самостійної роботи студентів з метою ефективного оволодіння іноземною мовою професійного спрямування; визначено місце та роль самостійної роботи студентів ВНЗ у навчальному процесі; досліджено проблеми планування, організації, керівництва та контролю результатів даного виду роботи; надано практичні рекомендації для ефективного покращання вивчення іноземної мови професійного спрямування. Метою самостійної роботи з іноземної мови професійного спрямування у немовному вузі є формування навичок роботи з іншомовними фаховими джерелами інформації (читання, переклад, творче переосмислення інформації, її особистісна оцінка та наступне використання), а також формування навичок усного мовлення (говоріння та аудіювання). Практичне заняття є важливою формою процесу вивчення іноземної мови, де здійснюється безпосередня організація самостійної роботи студента, контроль з боку викладача, а також взаємо- та самоконтроль. Розвиток навичок самостійної роботи в області читання, говоріння, письма здійснюється на базі комунікативного підходу, використовуючи реальні ситуації (телефонні розмови, бесіди з конкретними людьми, ситуативні діалоги тощо). Таким чином, студенти мають можливість позбавитись "мовного бар'єру" та посилити віру в особисті можливості спілкуватись іноземною мовою. Навички "живого" спілкування, розмовної лексики призводить до одночасного розвитку всіх мовних навичок - від усної та письмової мови до читання та аудіювання. Для навичок читання ефективно використовувати тексти невеликого об'єму та різного змісту (уривки з статей, енциклопедій, літературних творів, анкети, журнальні статті та ін.). Для навичок письма можна використовувати завдання комунікативного напрямку, а саме: складання особистого або ділового листа, написання рекламного тексту, проведення інтерв'ю, тощо. Граматика є важливою частиною цієї роботи. Особливості матеріалів для самостійної роботи студентів у немовному ВНЗ повинні враховуватись під час складання комплексу вправ, що формують вміння самостійної роботи. Самостійна робота студентів - це складне педагогічне явище, особлива форма навчальної діяльності, спрямована на засвоєння студентами сукупності знань, вмінь, навичок. Самостійна робота студентів необхідна не лише для оволодіння професійною англійською мовою, але й для формування навичок самостійної роботи в учбовій, науковій і професійній діяльності, які є необхідними у вищій школі; для формування здібності приймати на себе відповідальність за володіння навчальним матеріалом, самостійно вирішувати проблему підвищення рівня володіння мовою і т. д. Власне тому цей вид роботи є головним резервом підвищення ефективності підготовки кваліфікованих фахівців рівня "спеціаліст" і "магістр".
  Повний текст PDF - 903.565 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Кравчина Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Кравчина Т. В. Удосконалення самостійної роботи студентів під час вивчення іноземної мови професійного спрямування / Т. В. Кравчина // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 1. - С. 241-245. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_1_47.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського