Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Демкова В. О. 
Класифікація засобів навчання фізики у вищій школі / В. О. Демкова, Ю. Л. Хомяковський // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 1. - С. 187-190. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_1_36
Порушено проблему класифікації навчальних засобів фізики з урахуванням сучасних засобів навчання, що виникли як результат стрімкого розвитку сучасних інформаційних технологій. Розглянуто найпоширеніші класифікації засобів навчання, у яких ці засоби розподіляються на базі наступних підходів: за складом об'єктів, за відношенням до джерел, за складністю, за способом використання, за особливостями будови, за характером впливу, за носієм інформації, за відношенням до технологічного прогресу, за рівнями змісту освіти. Більшість авторів у своїх класифікаціях практично не враховують ті засоби, які виникли як наслідок швидкого розвитку сучасних інформаційних технологій і, зокрема, розвитку всесвітньої мережі Інтернет. На нашу думку, постає необхідність принципово нової сучасної класифікації дидактичних засобів, у якій були б враховані сучасні тенденції. З урахуванням стрімкого розвитку фізичної науки засоби навчання фізики у вищій школі також мають бути сучасними. Тому вони потребують більш розширеного аналізу і більш грунтовної класифікації. На основі класифікації Д. Н. Луферова розроблено власну класифікацію засобів навчання фізики. Виділено дві основні групи дидактичних засобів з фізики: базові та інноваційні. Під базовими засобами навчання будемо розуміти традиційні інструменти діяльності вчителя та учнів. Базова частина навчально-методичного комплексу допускає варіювання складових залежно від дидактичних цілей. Сюди входять матеріальні (підручники, посібники, плакати, різноманітне лабораторне та демонстраційне обладнання) та ідеальні (слово вчителя) об'єкти, без яких є неможливим навчальний процес. До інноваційних засобів навчання віднесено додаткові навчальні засоби, що передбачають використання складних технічних пристроїв. До них входять технічні та комп'ютерні засоби навчання. Технічні засоби включають в себе: аудіальні, візуальні, аудіовізуальні. До комп'ютерних засобів відносяться мультимедійні та мережеві дидактичні засоби. У запропонованій оновленій класифікації засобів навчання фізики більша увага приділена сучасним дидактичним засобам, які виникли в процесі розвитку сучасних інформаційних технологій. Дана класифікація є досить простою і універсальною, завдяки чому вона може бути використана педагогами при організації навчального процесу з фізики з метою підвищення його ефективності.
  Повний текст PDF - 889.442 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Демкова В.
  • Хомяковський Ю.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Демкова В. О. Класифікація засобів навчання фізики у вищій школі / В. О. Демкова, Ю. Л. Хомяковський // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 1. - С. 187-190. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_1_36.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Хомяковський Юрій Людвігович (1958–) (фізико-математичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського