Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Величко С. П. 
Поєднання навчального експерименту із сучасними засобами інформаційно-комунікаційних технологій на прикладі аналізу коливального руху тягарця на пружині / С. П. Величко, В. М. Ткаченко // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 1. - С. 158-162. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_1_30
Розглянуто актуальну проблему подальшого впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний фізичний експеримент. Розглянуто процес створення стробоскопічної версії (ССВ) коливального руху тягарця на пружині через обробку відповідних відео версій. Для створення відео і ССВ лабораторних робіт із фізики можна використовувати звичайні смартфони і планшети або інші бюджетні гаджети. Залучення студентів до процесу створення відео і ССВ лабораторних робіт, своєю чергою, сприяє індивідуалізації та інтенсифікації навчального процесу, розвитку творчої активності студентів, поліпшенню засвоєння матеріалу та прискоренню отримання інформації для навчальних цілей. Порівняно невелика швидкість зміни кадрів бюджетних відео та фото камер накладає обмеження на жорсткості використовуваних пружин і маси тягарців. Для створення чіткої відео версії, придатної для подальшого перетворення її в ССВ, мінімальний період коливань тягарця на пружині не має перебільшувати близько 0,5 с. Показано варіант отримання емпіричної формули періоду коливань тягарця на пружині. Проілюстровано варіант експериментального отримання закону коливального руху тягарця на пружині з аналізу ССВ. Запропонований метод ілюстративного доведення гармонічного характеру руху тягарця на пружині доцільно використовувати як альтернативний або як той, який доповнює загальноприйнятий теоретичний метод. ССВ коливального руху тягарця на пружині надає можливість підвищити точність експерименту, а також може бути використана для візуалізації хвильових процесів. За допомогою ССВ навчальних експериментів можна створювати експериментальні завдання, які можуть бути використані під час вивчення різних розділів курсу фізики. Звернено увагу на те, що ССВ довільної лабораторної роботи, так же як і коливального руху тягарця на пружині, можуть бути перетворені в формат GIF, який підтримує зображення анімації. Анімація може бути подана у вигляді циклу. Відзначено можливість використання запропонованої ССВ в навчальному процесі ппід час пояснення нового матеріалу як підготовчого етапу до проведення реального експерименту та порівняльного аналізу з ним.
  Повний текст PDF - 1.385 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Величко С.
  • Ткаченко В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Величко С. П. Поєднання навчального експерименту із сучасними засобами інформаційно-комунікаційних технологій на прикладі аналізу коливального руху тягарця на пружині / С. П. Величко, В. М. Ткаченко // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 1. - С. 158-162. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_1_30.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Ткаченко Віктор Михайлович (фізико-математичні науки)
  • Ткаченко Володимир Михайлович (фізико-математичні науки)
  • Ткаченко Валерій Миколайович (1946–) (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського