Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Бистрянцева А. М. 
Застосування методу площ до розв’язування геометричних задач в контексті підготовки до державної підсумкової атестації / А. М. Бистрянцева // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 1. - С. 142-145. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_1_27
Аналіз результатів державної підсумкової атестації показує, що основні труднощі в учнів виникають саме під час розв'язування геометричних задач. Існує велика кількість досліджень, в яких автори намагаються знайти найбільш раціональний шлях навчання розв'язуванню задач загалом і за допомогою конкретних методів зокрема. В методичній та науково-популярній літературі розглядається практичне застосування кожного з відомих методів, однак в існуючих статтях зазвичай показано як розв'язувати лише окремі задачі. У шкільному курсі геометрії більшість із методів розв'язування задач займають не надто значне місце, хоча їх ефективність при цьому безумовно не викликає сумнівів. Що ж стосується методу площ, то він доволі рідко згадується в методичній і навчальній літературі, хоча в олімпіадній і конкурсній практиці часто зустрічаються задачі, які розв'язуються саме цим методом. В ході проведення дослідження проаналізовано завдання, які пропонуються для проведення державної підсумкової атестації з математики в 9-му класі. Розглянуто збірники завдань авторського колективу А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір за редакцією М. І. Бурди, рекомендований Міністерством освіти і науки України (МОНУ) та авторського колективу В. Г. Бевз, Д. В. Васильєва, схвалений комісією з математики Науково-методичної ради з питань освіти МОНУ. У відповідності до типів задач і прийомів, які застосовуються до їх розв'язування, можна розподілити завдання таким чином: використання прийому, заснованому на знаходженні площі фігури двома способами; прийому, заснованому на використанні властивості адитивності площі; прийому, заснованому на використанні властивостей відношень площ і відповідних відрізків. Наведено приклади завдань із державної підсумкової атестації, для розв'язування яких доцільно користуватись саме цими прийомами. Наявність достатньо великої кількості завдань, які потребують для розв'язування використовувати метод площ, надає можливість стверджувати про доцільність і необхідність спеціального вивчення методу площ в шкільному курсі геометрії. Нажаль, лише в декількох підручниках з геометрії його виділяють як окрему тему та метод, який може бути використаний до чітко окреслених класів задач. Одним із шляхів розв'язання зазначеної проблеми є доповнення шкільного курсу математики геометричними методами розв'язування задач, зокрема методом площ, які надають можливість учням вирішити проблему пошуку і правильного вибору найбільш раціонального шляху розв'язування задачі.
  Повний текст PDF - 1 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Бистрянцева А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Бистрянцева А. М. Застосування методу площ до розв’язування геометричних задач в контексті підготовки до державної підсумкової атестації / А. М. Бистрянцева // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 1. - С. 142-145. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_1_27.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Бистрянцева Анастасія Миколаївна (фізико-математичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського