Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Антошків М. С. 
Врахування психологічних особливостей студентів цифрового покоління шляхом організації змішаного навчання / М. С. Антошків // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 1. - С. 128-131. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_1_24
Наголошено на перспективах застосування технології змішаного навчання для організації навчання студентів цифрового покоління - молодих людей, які активно використовують ІТ у повсякденному житті. Згідно з теорією поколінь (В. Штраус, Н. Хоув) цих людей також називають поколінням Z. Унаслідок того, що розвиток когнітивних процесів, емоційно-вольової сфери та інших психічних і психологічних особливостей представників цього покоління відбувається під впливом онлайн середовища, студенти цифрового покоління помітно відрізняються від інших типом мислення та способом сприйняття інформації. Виділено когнітивні особливості студентів цифрового покоління, а саме: спроможність сприймати інформацію лише невеликими порціями та переважно візуально, схильність до публічності в онлайн середовищі, зацікавленість в інтерактивних методах навчання, низьку сформованість механізмів саморегуляції тощо. Зазначено, що дуже часто студентів із такими особливостями складно навчати математичним дисциплінам. Акцентовано на необхідності врахування рекомендацій психологів щодо організації навчання представників цифрового покоління: впровадження та посилення інституту кураторства, потреба в психологічному супроводі навчання; розвиток навичок саморегуляції, самоорганізації, тайм-менедженту та інші. Висловлено гіпотезу про те, що розглянуті особливості та рекомендації можуть бути найбільш повно враховані за умов так званого змішаного навчання. Окреслено такі можливості змішаного навчання для врахування наявних психологічних особливостей студентів цифрового покоління як чітка детермінованість завдань, розбиття матеріалу на невеликі блоки, використання мобільних гаджетів у навчальних цілях, наявність тьютора для психолого-педагогічної підтримки навчання та багато інших. Наголошено на відкритих питаннях організації змішаного навчання: відсутність концепції та науково обгрунтованих методик, потреба пошуку шляхів розвитку комунікативних навичок та аналітичного мислення. Висловлено переконання щодо актуальності подальших досліджень з обраної теми.
  Повний текст PDF - 933.021 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Антошків М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Антошків М. С. Врахування психологічних особливостей студентів цифрового покоління шляхом організації змішаного навчання / М. С. Антошків // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 1. - С. 128-131. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_1_24.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського