Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Konoval O. 
Debatable Tasks In The Traditional Method Of Electrodynamics Teaching / O. Konoval // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 1. - С. 113-117. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_1_21
Здійснено теоретичний аналіз традиційних підходів до вивчення електродинаміки. Звернено увагу на протиріччя, що виникають у разі застосування класичного закону Біо - Савара та вибору умови нейтральності провідника з постійним струмом. Перш за все наголошено на існуванні різних точок зору щодо статусу закону Біо - Савара, що є неприйнятним при інтерпретації електродинамічних явищ і вивченні електродинаміки майбутніми вчителями фізики. Проаналізовані суперечності з принципом відносності, що виникають за сумісного застосування закона Біо - Савара та закону Кулона. Ці суперечності виникають внаслідок того, що у ході аналізу електромагнітних явищ нехтують релятивістською поправкою у виразі напруженості електричного поля рівномірно рухомої зарядженої частики. Незважаючи на мізерність величини такої поправки її слід враховувати обов'язково для коректного та адекватного опису явищ. Обговорено, запропоновані в науково-методичній літературі, три умови нейтральності провідника, по якому протікає постійний струм. Показано, що загальноприйнята умова нейтральності провідника з постійним струмом <$E rho sub + sup 0~=~- rho sub - sup 0 (1~-~beta sup 2 ) sup {- 1 "/" 2}~=~- rho sub ->, де <$E rho sub -~=~ rho sub - sup 0 (1~-~beta sup 2 ) sup {- 1 "/" 2}> об'ємна густина заряду електронів провідності в системі відліку K, в якій провідник є нерухомим; <$E upsilon> дрейфова швидкість електронів провідності; <$E beta~=~upsilon over c>; c - швидкість світла у вакуумі; <$E rho sub - sup 0>, <$E rho sub + sup 0> - густини зарядів електронів провідності і позитивних іонів у власних системах відліку відповідно є непослідовною та суперечить принципу відносності. Запропоновано несуперечливу умову нейтральності провідника з постійним струмом. Зроблено висновок щодо певної обмеженості методики навчання електродинаміки. Дійсно, закон Біо - Савара і формула <$E E Vec~=~ nothing sup {q r vec} "/" nothing sub {4 pi epsilon sub 0 r sup 3}> (вочевидь є наслідком закону Кулона) несумісні між собою для одночасного використання під час аналізу однієї та тієї ж електродинамічної задачі, оскільки призводить до принципових хибних висновків і протиріч. В той же час у стандартних посібниках і науково-методичних публікаціях ці дві формули використовуються разом, що є, з нашої точки зору, фізичною помилкою.
  Повний текст PDF - 1.192 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Konoval O.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Konoval O. Debatable Tasks In The Traditional Method Of Electrodynamics Teaching / O. Konoval // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 1. - С. 113-117. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_1_21.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського