Наукова періодика України | Фізико-математична освіта | ||
Кобильник Т. П. Методичні аспекти навчання множинного лінійного регресійного аналізу з використанням статистичного середовища R / Т. П. Кобильник // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 1. - С. 57-62. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_1_10 Однією з важливих умов підготовки вчителів інформатики є вміння та навички використовувати різноманітні статистичні методи аналізу експериментальних даних. Упровадження статистичних методів аналізу у навчальний процес надає можливість підвищити рівень підготовки майбутнього педагога. Методи регресійного аналізу використовуються в різних галузях науки для визначення вигляду залежностей між досліджуваними ознаками. Регресійний аналіз є основним статистичним методом побудови математичних моделей об'єктів або явищ на основі експериментальних даних. Основні результати в даний час отримані щодо лінійних регресійних моделей, які можуть слугувати як початковий етап дослідження. Опрацювання даних є неможливим без використання комп'ютера з відповідним програмним забезпеченням. Перед користувачем виникає проблема вибору програмного забезпечення для дослідження. Запропоновано використовувати статистичне середовище R для наукових досліджень і супроводу навчального процесу у вищих навчальних закладах. Для проведення регресійного аналізу використано вільно поширюваний пакет R - однією з кращих програм для проведення статистичного аналізу. Нелінійні зв'язки за певними перетвореннями (заміною змінних чи логарифмуванням) можна звести до лінійного вигляду, тобто апроксимувати відповідні залежності лінійними функціями. Модель лінійної регресії є найпростішим і найчастіше використовуваним видом залежності між змінними. Тому під час вивчення елементів регресійного аналізу значну увагу слід приділити лінійній моделі. На конкретному прикладі показано побудову та дослідження множинної лінійної регресійної моделі з використанням статистичного середовища R. Перевірку на відповідність нормальному розподілу проведено за допомогою побудови q-q діаграми. Перспективи подальших досліджень будуть спрямовані на вивчення можливостей використання пакету R для статистичного аналізу даних і методиці навчання основ імітаційного моделювання студентів інформатичних спеціальностей в педагогічних університетах. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Кобильник Т. П. Методичні аспекти навчання множинного лінійного регресійного аналізу з використанням статистичного середовища R / Т. П. Кобильник // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 1. - С. 57-62. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_1_10. Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |