Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Семеног О. М. 
Академічна лекція і академічний учитель в цифрову епоху: праксеологічний підхід / О. М. Семеног // Фізико-математична освіта. - 2017. - Вип. 2. - С. 140-146. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2017_2_27
Окреслено вимоги сучасної школи за умов цифрової епохи та в контексті реалізації Концепції "Нова українська школа", з'ясовано деякі аспекти академічної лекції у вимірах педагогічної дії академічного вчителя. Академічну лекцію визначено як своєрідну педагогічну систему, сукупність дидактично спресованих інформаційних блоків, тісно пов'язаних внутрішніми системними зв'язками та пронизаних особистісним смислом. Її мета - закласти основи наукових знань, ознайомити з методологією наукового дослідження з відповідної дисципліни та забезпечити науково-педагогічну взаємодію викладача і студентів. У центрі моделі такої лекції особистість викладача, яка повинна поєднувати в собі вченого, філософа, вихователя та режисера, й особистість студента. На прикладі окремих тез виступів відомого вченого, академіка НАПН України В. Бикова зроблено висновок, що академічний учитель володіє досвідом текстотворення, високою методологічною культурою, гуманістичним стилем наукового мислення, створює атмосферу пізнавально-емоційного спілкування з аудиторією. Концептуальні засади дослідження актуальної проблеми теорії цифрової гуманізації навчання, яку обгрунтував В. Биков, слугують основою проекту формування академічної культури майбутніх педагогів-дослідників за умов цифрового творчого середовища, який здійснюється у Сумському державному педагогічному університеті імені А. С. Макаренка. Заплановано розглянути моделювання системи формування академічної культури у взаємозв'язку її складників, зокрема аксіологічного, мотиваційно-етичного, інформаційно-цифрового, мовно-комунікативного, наративно-біографічного, праксеологічного, поведінково-інтерактивного, на освітніх рівнях бакалавр - магістр - доктор філософії у вимірах лінгвокультурології, когнітивістики, лінгвоперсонології, цифрової гуманістичної педагогіки.
  Повний текст PDF - 917.823 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Семеног О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Семеног О. М. Академічна лекція і академічний учитель в цифрову епоху: праксеологічний підхід / О. М. Семеног // Фізико-математична освіта. - 2017. - Вип. 2. - С. 140-146. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2017_2_27.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського