Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Колесник М. О. 
Конструювання варіативного компоненту змісту природничої освіти школярів на засадах причинно-системного підходу / М. О. Колесник, А. В. Степанюк // Фізико-математична освіта. - 2017. - Вип. 2. - С. 84-88. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2017_2_17
Розглянуто основні протиріччя, що виникають у взаємодоповнені інваріативного та варіативного компоненту змісту природничої освіти з орієнтиром на глобальні кризи розвитку сучасного суспільства. Причинно-системний підхід у конструюванні змісту природничої освіти школярів запропоновано як концептуальну основу конструювання змісту освіти з позицій причинно-наслідкових зв'язків, що відображають взаємозалежності між різними рівнями організації живої матерії, а також сфер взаємовідносин людини із світом у їх співвідношенні з рівнями мислення та рівнями організації живої матерії в природі. Запропоновано універсальну модель поетапного конструювання варіативного компоненту змісту природничої освіти для школярів у системі неперервної природоорієнтованої освіти. Наведено апробовані факультативні курси для старшої школи, зміст яких розроблено у відповідності до запропонованої моделі та пропонує світоглядну основу цілісного світосприйняття, як основу для синтетичного поєднання різних елементів знань з дисциплін природничого циклу. Визначено поняття системно-логічне мислення як спосіб багаторівневої взаємодії з навколишнім світом, спрямований на формування повноти та цілісності простору семи сфер життєдіяльності людини; здатність пізнавати ієрархію взаємообумовлених різнорівневих систем життя та поєднувати те, що пізнано, в ланцюжок рівнів погодженого процесу вдосконалення.
  Повний текст PDF - 1.084 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Колесник М.
  • Степанюк А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Колесник М. О. Конструювання варіативного компоненту змісту природничої освіти школярів на засадах причинно-системного підходу / М. О. Колесник, А. В. Степанюк // Фізико-математична освіта. - 2017. - Вип. 2. - С. 84-88. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2017_2_17.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського