Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Москалюк Н. В. 
Аналіз рівнів сформованості дослідницьких умінь студентів – майбутніх вчителів природничих дисциплін: констатувальний етап педагогічного експерименту / Н. В. Москалюк // Фізико-математична освіта. - 2016. - Вип. 4. - С. 83-88. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2016_4_20
Розглянуто проблему дослідницької підготовки студентів у вищих навчальних закладах (ВНЗ). Висвітлено особливості підготовки вчителя-дослідника як важливу умову формування конкурентоспроможності майбутнього фахівця. Проаналізовано наукові праці та внесок вчених з такої проблематики. Розглянуто основні етапи та значення констатувального експерименту, мета якого полягала в тому, щоб виявити, як відбувається формування дослідницьких умінь студентів у процесі вивчення дисциплін природничого циклу протягом навчання у ВНЗ. Виявлено причини наявних недоліків і визначено шляхи підвищення ефективності формування в студентів дослідницького вміння як системно-ієрархічної категорії. Проаналізовано ставлення вчителів до використання дослідницького навчання в процесі роботи з учнями. Наведено приклади запитань анкети для вчителів і відповідей у відсотках. Виявлено основні труднощі (нестача часу на занятті для експерименту, нестача обладнання, реактивів тощо). Проаналізовано рівні сформованості у студентів компонентів дослідницьких умінь, а саме: мотиваційного, когнітивного, операційного та рефлексивного. Наведено характеристику й основні ознаки кожного рівня. Проаналізовано відповіді студентів на питання і завдання окремо кожного рівня. Зазначено щодо необхідності формування дослідницьких умінь у майбутніх вчителів природничих дисциплін під час професійної підготовки у ВНЗ.
  Повний текст PDF - 899.937 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Москалюк Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Москалюк Н. В. Аналіз рівнів сформованості дослідницьких умінь студентів – майбутніх вчителів природничих дисциплін: констатувальний етап педагогічного експерименту / Н. В. Москалюк // Фізико-математична освіта. - 2016. - Вип. 4. - С. 83-88. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2016_4_20.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського