Кравчина Т. В. 
Тандем-метод як один із способів інтенсивного вивчення іноземної мови та формування іншомовної комунікативної компетенції / Т. В. Кравчина // Фізико-математична освіта. - 2016. - Вип. 4. - С. 45-48. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2016_4_12
Основна особливість тандему - соціально-індивідуальний аспект вивчення іноземної мови. Класні уроки пропонують широкий спектр можливостей для взаємодії та діалогу, але приділяють мало уваги індивідуальним стилям навчання й автономності студентів. На відміну від традиційних контекстів вивчення іноземних мов, тандем надає можливість максимуму соціалізації та максимуму індивідуалізації. З одного боку, навчальний план в тандемі створюється, виходячи з потреб і зацікавленості партнерів, таким чином, особистісно-орієнтований і відкритий до індивідуалізації. З іншого, тандем сприяє взаємодії та співпраці, роблячи соціальний аспект суттю даного підходу. У контексті вивчення в тандемі - ці два традиційно протилежні полюси - індивідуальний і соціальний - пов'язані оригінальним, інноваційним і гармонійним чином. Це взаємодія взаємоеффективно мотивує студентів, так як сам факт спілкування з носієм мови надає їм певний стимул до розвитку мовних і комунікативних навичок. Другою особливістю тандему є характер ролей партнерів. Якщо в будь-якому академічному контексті роль викладача і студента чітко розмежована, то в тандемі відбувається змішання ролей. Будучи носіями мови, учасники тандему знають більше про досліджуваного мовою один одного, і це наділяє їх певними повноваженнями виступати як викладача. У тандемі - партнер, який виступає в ролі мовного експерта, завжди буде грати менш авторитетну позицію, коли він сам стане студентом. Таким чином, на відміну від інших контекстів комунікації носій мови не буде викликати страху. Ця зміна ролей викладач-студент також усуває негативні наслідки асиметрії між більш і менш досвідченими з мовної точки зору співрозмовниками, яка в звичайному житті може викликати почуття неповноцінності, страх перед помилками, сором'язливість. З іншого боку, ця зміна ролей також проявляє позитивні аспекти асиметрії, коли є необхідною когнітивна та емоційна підтримки від більш компетентного співбесідника. Своєю чергою, вивчення в тандемі передбачає прояв самостійності і прийняття відповідальності за своє навчання, та вміння керувати своїм процесом навчання. Принцип тандему руйнує стереотип, згідно з яким процес навчання - механічний процес передачі знань, можливий тільки за участю професійного педагога. Вивчення іноземної мови в тандемі - природний процес взаємодії, у якому головне місце займає реалізації комунікативних намірів.
  Повний текст PDF - 880.632 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Кравчина Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Кравчина Т. В. Тандем-метод як один із способів інтенсивного вивчення іноземної мови та формування іншомовної комунікативної компетенції / Т. В. Кравчина // Фізико-математична освіта. - 2016. - Вип. 4. - С. 45-48. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2016_4_12.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського