Наукова періодика України Економічний вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут"


Артеменко Л. П. 
Бенчмаркінг конкурентоспроможності фармпідприємств на європейському ринку / Л. П. Артеменко, М. А. Пічугіна, О. Т. Артеменко // Економічний вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". - 2019. - № 16. - С. 152-161. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/evntukpi_2019_16_19
На основі узагальнення теоретичних підходів до організації бенчмаркінгу розроблено практичний алгоритм для підвищення конкурентоспроможності фармацевтичних підприємств на європейському ринку. Визначено тенденції та прогнози розвитку вітчизняного фармацевтичного ринку. Серед зарубіжних ринків обирано європейський фармацевтичний ринок для порівняння, узагальнено дані про головні фармацевтичні компанії обраної групи, їх процеси (продукції). Проаналізовано практику українських фармацевтичних компаній, які намагаються закріпитися на європейському ринку. Підкреслено, що ефективне здійснення бенчмаркінгу неможливе без комплаєнтного підходу (відповідність бізнес-етиці, внутрішнім та зовнішнім вимогам та правовим нормам). Представлено алгоритм бенчмаркінгу конкурентоспроможності для вітчизняних фармпідприємств. На першому етапі "Планування" визначено тенденції та прогнози розвитку вітчизняного ринку. На другому етапі "Збір даних" серед зарубіжних ринків обирано європейський фармацевтичний ринок для порівняння, збирано дані про головні фармкомпанії обраної групи, їх процесах (продукції), про власні процеси (продукцію) компанії. Третій етап "Аналіз" проведено на основі оцінки рівня ефективності власної й порівнюваних компаній; ідентифікації розриву у рівні ефективності за основними аналізованими продуктами. На четвертому етапі "Реалізація" означено план дій. Запропоновано здійснювати контроль та оцінку бенчмаркінгу за показниками: ефективність зовнішньоторговельної угоди; вплив запропонованих заходів на коефіцієнт конкурентоспроможності організації; вплив запропонованих заходів на загальні економічні показники діяльності організації і при оцінюванні отриманого результату порівняти реальні показники і прогнозовані. Практичне значення дослідження полягає в можливості розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємства фармацевтичної галузі з використанням бенчмаркінгу для підвищення конкурентоспроможності підприємства на зовнішніх ринках. Зроблено висновки та визначено перспективи подальших досліджень.
  Повний текст PDF - 615.695 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Артеменко Л.
  • Пічугіна М.
  • Артеменко О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Артеменко Л. П. Бенчмаркінг конкурентоспроможності фармпідприємств на європейському ринку / Л. П. Артеменко, М. А. Пічугіна, О. Т. Артеменко // Економічний вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". - 2019. - № 16. - С. 152-161. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/evntukpi_2019_16_19.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Артеменко Ліна Петрівна (економічні науки)
  • Пічугіна Марина Анатоліївна (економічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського