Наукова періодика України Економічний вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут"


Зозульов О. В. 
Функціонально-структурна модель товару як основа для стрес-тестування маркетингової бізнес-моделі компанії / О. В. Зозульов, Т. О. Царьова // Економічний вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". - 2018. - № 15. - С. 382-391. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/evntukpi_2018_15_44
Проаналізовано внутрішні зв'язки між маркетинговими моделями товару та моделями аналізу конкурентоспроможності бізнесу, зокрема моделлю 5 сил М. Портера та бізнес-моделями. Наведено класифікацію маркетингових моделей товару із зазначенням ключових складових та загального спрямування аналізу товару для кожної моделі. Розроблено структурно-функціональну модель, яка, на відміну від існуючих, зосереджується не на цінності, яку надає товар споживачеві, а на його технологічно-функціональній базі. Модель містить три рівні: функціональне ядро, структурно-функціональна надбудова та розширений функціонал. Наведена модель є більш прийнятною для аналізу технологічно складних промислових товарів та інноваційних наукоємних товарів, оскільки від наявності функціонального ядра товару та можливості компанії його монополізувати залежить її конкурентоспроможність та стратегічна стабільність ринкового положення. Також наведено моделі можливо використовувати для аналізу бізнесу в контексті бізнес-моделей, серед яких актуальними є бізнес-модель CANVAS та бізнес-модель Зозульова О. В. Перша зосереджена на складових бізнесу, таких як ключові споживачів, джерела ресурсів та склад витрат, ключові партнери та цінності для споживача, ключові ресурси тощо. Аналіз структурно-функціональної моделі товару в межах даної бізнес-моделі дозволяє уточнити виробничі аспекти конкурентоспроможності за кількома складовими. Друга бізнес-модель побудована на основі ланцюжка цінності М. Портера, та передбачає аналіз шляхів набуття конкурентоспроможності за рахунок виділення ключових бізнес-процесів. Структурно-функціональна модель товару є важливою складовою, що впливає на формування виробничих процесів, які є ключовими для промислового ринку. В контексті використання структурно-функціональної моделі розроблена форма для аналізу створення цінності для споживача за допомогою товару. Окремо розроблено матрицю для аналізу потенціалу стійкості бізнесу в залежності від того, чи є монополізованим перший рівень товару і хто є його власником. Зосередженість структурно-функціональної моделі на технологічних аспектах дозволяє визначити потенціальні загрози бізнесу в залежності від того, кому належить право власності на ключові технологічні вузли та процеси. Відповідно, бізнес є або захищеним, або таким, що масово тиражується та існує, поки є вільний обсяг ринкового попиту або ж є інші, нетехнологічні, маркетингові переваги.
  Повний текст PDF - 1.283 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Зозульов О.
  • Царьова Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Зозульов О. В. Функціонально-структурна модель товару як основа для стрес-тестування маркетингової бізнес-моделі компанії / О. В. Зозульов, Т. О. Царьова // Економічний вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". - 2018. - № 15. - С. 382-391. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/evntukpi_2018_15_44.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Зозульов Олександр Вікторович (економічні науки)
  • Царьова Тетяна Олександрівна (економічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського