Наукова періодика України | Економіка транспортного комплексу | ||
Левченко О. П. Побудова моделі корпоративної соціальної відповідальності підприємства / О. П. Левченко, Я. В. Догадайло // Економіка транспортного комплексу. - 2018. - Вип. 31. - С. 80-90. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ektk_2018_31_7 В результаті аналізу існуючих моделей корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) підприємства набула подальшого розвитку модель КСВ підприємства, шляхом урахування пріоритетності її складових, що формується виходячи з характеру стратегії КСВ. Дану модель запропоновано розглядати у вигляді матриці, що складається: по вертикалі - з чотирьох видів відповідальності: економічної, правової, етичної та філантропічної; по горизонталі - з двох напрямів прояву цих складових: зовнішнього та внутрішнього. В основі матриці - економічна відповідальність, її внутрішній прояв полягає в одержанні економічних вигід підприємством, а зовнішній - у задоволенні потреб споживачів. Внутрішня складова правової відповідальності полягає в оформленні та здійсненні трудових відносин відповідно до вимог законодавства, зовнішня - відповідно до вимог суспільства до здійснення діяльності, що не суперечить правовим нормам. Внутрішня спрямованість етичної відповідальності полягає в забезпеченні можливості реалізації прав персоналу, акціонерів та інших учасників корпоративних відносин, зовнішня - відповідно діяльності підприємства кодексу корпоративної поведінки. Філантропічна відповідальність полягає у спонуканні підприємства до здійснення соціально корисних дій, добровільної участі в соціальних програмах та ін. Матрична форма моделі дозволяє визначити охоплені й перспективні напрями КСВ підприємства, наочно відобразити співвідношення внутрішнього і зовнішнього напрямів КСВ, виявити фактичний рівень КСВ і резерви її поліпшення в майбутньому, в межах кожної складової врахувати вплив фактора часу на розвиток КСВ і спостерігати за виконанням заходів, передбачених соціальною політикою, врахувати характер стратегії КСВ і специфіку діяльності підприємства. Для одержання описаних результатів були використані наступні методи дослідження: логіко-теоретичне узагальнення, абстрагування, порівняння, моделювання, формалізація, аналіз, синтез, дедукція, індукція та системний підхід. Запропоновані результати досліджень можуть бути використані працівниками підприємств, зацікавленими в ефективному розвитку корпоративної соціальної відповідальності. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Левченко О. П. Побудова моделі корпоративної соціальної відповідальності підприємства / О. П. Левченко, Я. В. Догадайло // Економіка транспортного комплексу. - 2018. - Вип. 31. - С. 80-90. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ektk_2018_31_7.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |