Наукова періодика України | Екологічна безпека | ||
Шелудченко Л. С. Динаміка емісії пилових аерозолів внаслідок трибологічного зношування дорожнього покриття автомобільної дороги рушієм автотранспортних засобів / Л. С. Шелудченко // Екологічна безпека. - 2018. - Вип. 1. - С. 69-74. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ekbez_2018_1_12 Емісія пилових аерозолів, продукованих автотранспортними потоками, є небезпечним чинником впливу на природно-техногенні геоекосистеми з розвиненою автотранспортною мережею. Зменшення обсягів міграції пилових аерозолів за межі резервно-технологічних смуг автомобільних доріг зумовлює кращу експлуатаційну надійність автотранспортної мережі та збільшує рівень її екологічної безпеки. Наведено результати дослідження процесів деформування та руйнування моделей структури окремих шарів конструкції автомобільних доріг в результаті дії зовнішніх факторів (впливів). Для практичної реалізації механічних випробувань вивчення зміни динаміки морфологічних ознак гетерогенної структури щебенево-гравійних шарів конструкції автомобільної дороги виконано на основі двомірних моделей-аналогів - з "гексагональною" упаковкою кругів на площині. Відповідно встановлено програму випробувань для розроблених моделей: для дослідження процесу утворення каверн - послідовне дослідження на розтягування моделі-аналога (імітація крихкого руйнування конструкції автодороги); для трибологічного зношування - послідовне випробовування на зсув моделей (імітація фретінгвтоми та пітінгового пошкодження). За результатами експериментального визначення обсягів руйнування мінеральних матеріалів конструкції автомобільної дороги та диспергованої частки конструкційних матеріалів внаслідок утворення каверн, встановлено повні екстремальні обсяги утворення мінерального пилу в залежності від категорії автомобільної дороги та інтенсивності автотранспортних потоків. Визначено співвідношення загальної роботи зовнішніх сил, які розділяються на утворення мінеральних викидів при утворенні каверн та в результаті трибологічного зношування покриття автодороги. Результати які одержано, дозволяють оптимізувати ряд заходів захисту придорожніх ландшафтів на територіях з розвиненою автотранспортною інфраструктурою. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Шелудченко Л. С. Динаміка емісії пилових аерозолів внаслідок трибологічного зношування дорожнього покриття автомобільної дороги рушієм автотранспортних засобів / Л. С. Шелудченко // Екологічна безпека. - 2018. - Вип. 1. - С. 69-74. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ekbez_2018_1_12.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |