Наукова періодика України | Економічний вісник університету | ||
Кирилов Ю. Є. Адміністрування та управління соціальної компоненти наукової та освітньої діяльності в аграрних університетах / Ю. Є. Кирилов, М. М. Ігнатенко, В. Г. Грановська // Економічний вісник університету. - 2022. - Вип. 55. - С. 5-12. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecvu_2022_55_3 Предмет дослідження - висвітлення суспільно-економічної значимості соціальної компоненти підготовки студентів та діяльності викладачів як конкурентоспроможних учасників ринку праці, навчально-освітнього простору, висококваліфікованого та патріотичного потенціалу української нації. Мета роботи - виявлення нових можливостей для посилення соціальних складників підготовки й підвищення конкурентоспроможності майбутніх фахівців в аграрних університетах та їх реалізації засобами управління й адміністрування. Методологічна основа статті - історичний, монографічний, діалектичний, системно-структурного аналізу і синтезу, статистико-економічні методи. Визначено, що соціальні складові можуть і мають бути посилені у процесі фахової підготовки студентів (відповідальність за свої дії відносно майбутніх підлеглих, колег, партнерів, споживачів, бізнесу та екології довкілля; патріотизм; вихована та інтелігентна поведінка, емпатія до оточуючих; любов до природи як чинник конкурентоспроможної аграрної діяльності та ін.); виробничих та навчально-виробничих практик (дорадча, фахова й цифрова та ін. допомога сільським територіальним громадам, окремим людям, підприємствам); у розвитку студентського самоврядування; культурно-масової та суспільно-корисної роботи в університеті (участь у культурно-мистецьких та суспільних заходах різних рівнів організації й управління - гуртках, конкурсах, тренінгах, днях поля, круглих столах, олімпіадах, презентаціях тощо); в організації студентського дозвілля, харчування і спорту; у забезпеченні особистісного росту кожного викладача і студента; у вигляді волонтерської діяльності викладачів та студентів; у процесі взаємодії університету з органами місцевої та державної влади тощо. У сукупності, ці напрями можна охарактеризувати як соціальну відповідальність університетів та її управління й адміністрування. Висновки: отже, соціальні складники підготовки студентів аграрних університетів як майбутніх конкурентоспроможних фахівців на ринку праці має величезне значення. Нами визначено чітку періодизацію соціальної роботи у часі (до війни (з виокремленням часів пандемії), під час війни, після неї); за локаціями ведення (внутрішньоуніверситетські, зовнішнього середовища, комбіновані заходи); суб'єктами впливу, функціями, місією - серед студентів, для студентів, силами студентів; термінами здійснення - постійні, періодичні, разові заходи; відносно освітньо-навчального процесу та методів здійснення - як частина навчальних програм, спеціальні у додатковий час, комбіновані та ін. В сучасних умовах, поряд з традиційними та усталеними соціальними заходами стратегічні пріоритети мають: адміністрування та забезпечення здорового харчування й фізичної культури та спорту для студентів; підтримки сільських громад студентами у т.ч. під час навчально-виробничих та комплексних виробничих і переддипломних практик. Також це розвиток на засадах соціальної відповідальності викладачів і студентів волонтерської діяльності. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Кирилов Ю. Є. Адміністрування та управління соціальної компоненти наукової та освітньої діяльності в аграрних університетах / Ю. Є. Кирилов, М. М. Ігнатенко, В. Г. Грановська // Економічний вісник університету. - 2022. - Вип. 55. - С. 5-12. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecvu_2022_55_3.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |