Наукова періодика України Економічний вісник університету


Козоріз Л. О. 
Підходи до розробки методики визначення нефінансових показників щодо підготовки здобувача вищої освіти / Л. О. Козоріз // Економічний вісник університету. - 2018. - Вип. 38. - С. 7-14. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecvu_2018_38_3
Предмет дослідження - процес підготовки здобувачів вищої освіти в розрізі оцінки його ефективності. Мета роботи - на основі існуючих напрацювань застосування ключових показників ефективності розробити підходи щодо формування збалансованої системи нефінансових показників, придатних для аналізу витрат на підготовку здобувачів вищої освіти. Метод чи методологія проведення роботи. Застосовані загальнонаукові методи (наукова абстракція, порівняння, аналіз, синтез, узагальнення) та специфічний метод ключових показників ефективності (KPI). Охарактеризовано сучасні підходи до розуміння явища нефінансових показників у застосуванні до аналізу ефективності системи освіти України, зокрема - питань ефективності підготовки здобувачів вищої освіти. Розглянуто ключові елементи стратегічних цілей освітніх закладів. Обгрунтовано основні етапи формування збалансованої системи нефінансових показників, включаючи формування стратегії, визначення найважливіших чинників успіху, визначення показників ефективності та розробка їх системи, що відповідає потребам та можливостям закладу вищої освіти. Досліджено основні ризики та особливості впровадження нефінансових показників. Запропоновано орієнтовний перелік показників, які можуть стати базою для ефективного моніторингу ефективності витрат на підготовку здобувача вищої освіти. Застосування результатів: при розробці стратегії управління вищою освітою на макро- та мікрорівнях державними і регіональними органами влади. Висновки: метод ключових показників ефективності є прийнятним для аналізу ефективності витрат на підготовку здобувачів вищої освіти. Існуючі методологічні підходи дають змогу розгорнути систему аналізу ефективності як на макрорівні (аналіз всієї вищої школи), так і на рівні окремих закладів. За допомогою розробленої системи показників існує можливість вийти за межі наївної кількісної оцінки показників та досягти реального оцінювання віддачі від інвестицій держави у підготовку кадрів.
  Повний текст PDF - 624.861 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Козоріз Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Козоріз Л. О. Підходи до розробки методики визначення нефінансових показників щодо підготовки здобувача вищої освіти / Л. О. Козоріз // Економічний вісник університету. - 2018. - Вип. 38. - С. 7-14. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecvu_2018_38_3.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Козоріз Любов Олександрівна (економічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського