Наукова періодика України Економічна теорія


Радіонова І. Ф. 
Теоретичний та прикладний аспекти правил макроекономічної політики в контексті фінансування освіти / І. Ф. Радіонова, В. І. Усик // Економічна теорія. - 2018. - № 4. - С. 79-92. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecte_2018_4_7
Проаналізовано два аспекти правил політики уряду - теоретичний та прикладний - й зроблено акцент на правилах фінансування освітньої сфери. Важливість дослідження правил політики та їх використання в процесі прийняття рішень визначається передусім тим, що саме правила змушують органи публічного управління працювати на довгострокову перспективу та роблять ці органи більш відкритими. Метою дослідження є вирішення наукової проблеми уточнення змісту та розмежування двох зазначених аспектів правил політики уряду на загальному та конкретному (освітньому) рівні. Сформульована мета дослідження є особливо актуальною для національних економік з незавершеними інституційними реформами, до яких належить українська економіка. Адже визнання та реалізація правил стає осердям інституційних реформ. Методологічною основою дослідження стали декілька незаперечних ідей, які вже зараз формують теоретичний фундамент аналізу правил макроекономічної політики. Теоретичний аспект правил політики спирається на досвід у царині досліджень і фіскальних, і монетарних правил. Його вдосконалення пов'язано не лише з конкретною формою (способом) подання правил, а й з їх імплементацію у теоретичні моделі загальної рівноваги та економічного зростання. Прикладний аспект правил фінансування освіти передбачає перетворення їх в інструмент публічного управління. Це, на думку авторів, означає публічне визнання та законодавче оформлення урядом певних цільових показників, їх індикаторів та макрофінансових залежностей, а також дотримання певних процедур на виконання правил, застосування санкцій та ідентифікацію суб'єктів відповідальності. Обгрунтоване правило в освітній сфері надає відповідь на питання, як повинні змінюватись певні показники фінансування освіти при зміні макроекономічних та інших показників, що визначають стан національної економіки та суспільства. Теоретичне значення одержаних результатів полягає в імплементації фінансових правил у сфері освіти у вигляді рівнянь в процес макроекономічного аналізу. Практичне значення результатів полягатиме в окресленні проблем інституалізації правил політики та формулюванні пропозицій з їх реалізації в освітній сфері. Усвідомлення змісту правил фінансування освіти, їх доцільна інституціоналізація стає важливим елементом публічного управління будь-якою національною економікою з огляду на особливу роль, яку виконує освіта.
  Повний текст PDF - 671.371 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Радіонова І.
  • Усик В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Радіонова І. Ф. Теоретичний та прикладний аспекти правил макроекономічної політики в контексті фінансування освіти / І. Ф. Радіонова, В. І. Усик // Економічна теорія. - 2018. - № 4. - С. 79-92. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecte_2018_4_7.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Радіонова Ірина Федорівна (економічні науки)
  • Усик Віра Іванівна (економічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського