Наукова періодика України Держава та регіони


Куценко Л. В. 
Чинники успішності краудфандингу у видавничій справі: світовий та вітчизняний досвід / Л. В. Куценко // Держава та регіони. Серія : Соціальні комунікації. - 2019. - № 4. - С. 64-71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/drsk_2019_4_11
У ході дослідження використано метод класифікації, який надав змогу виокремити найбільш цікаві краудфандингові платформи. За допомогою описового методу вдалося розглянути специфіку кожного з них. Методи аналізу та синтезу допомогли зробити певні узагальнення й висновки. За допомогою зазначених методів прикладна проблематика набула наукового осмислення. Методи аналогії та узагальнення надали змогу дійти висновків про схожість і відмінність функціонування краудфандингових зарубіжних вітчизняних платформ. У роботі простежено історію й визначено характерні особливості краудфандингових платформ в Україні та світі; проаналізовано Kikstarter та "Спільнокошт" на базі платформи "Велика ідея" як місце для пропонування ідей і збору коштів. Перш ніж обрати краудфандингову платформу для проєкту, необхідно уважно прочитати правила, умови та обмеження кожної з платформ, дослідити сфери їх діяльності й цільову аудиторію. Важливим фактором вибору є статистика платформи, що показує її відкритість і рівень успішності. З усіма своїми перевагами краудфандинг не є "простим способом заробити грошей". Тут діють загальні закони інвестицій, просто в цьому разі колективним інвестором є велика кількість людей. Мало хто хоче вкладати гроші в проєкт, який перебуває на етапі ідеї. Аудиторія має побачити, що задум є життєздатним, а команда авторів має ресурси та знання для його втілення. Складно також запустити проєкт, не маючи досвіду та репутації у своїй галузі. Запускаючи проєкт на платформі громадського фінансування, його автори мають бути готові до непростої на інколи недешевої роботи з оформлення та просування проєкту. Команда проєкту має максимально чітко, повно та зрозуміло розповісти про нього, його історію та кожен крок на шляху реалізації. Така інформаційна відкритість викликає емоційну залученість і довіру аудиторії. Не менш важливо вміти цю інформацію поширювати, охоплювати найбільш масові канали, співпрацювати зі ЗМІ, блогерами, лідерами думок. Іноді автори мають бути готові до того, щоб публічно профінансувати частину свого проєкту. Особливо це стосується випадків, коли краудфандингова платформа працює за принципом "все або нічого". Але якщо фінансування з боку аудиторії дійсно відбувається дуже кволо, автори мають бути готові переглянути свій задум, одержати зворотний зв'язок від аудиторії та ухвалити рішення стосовно того, що необхідно змінити. У роботі визначено основні фактори, що сприяють позитивній реалізації краудфандингової кампанії, зазначено, що такий спосіб розвитку книговидавництва є дуже перспективним, хоча й не може скласти конкуренції традиційному книговидавництву. Результати дослідження можуть бути використані для розробки краудфандингових заходів із популяризації українського книговидання, книговидавничої галузі країни загалом.
  Повний текст PDF - 211.444 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Куценко Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Куценко Л. В. Чинники успішності краудфандингу у видавничій справі: світовий та вітчизняний досвід / Л. В. Куценко // Держава та регіони. Серія : Соціальні комунікації. - 2019. - № 4. - С. 64-71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/drsk_2019_4_11.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського