Наукова періодика України Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті


Сістук В. О. 
Дослідження особливостей маневрування автотранспортних засобів з електромеханічною трансмісією у лабораторних умовах / В. О. Сістук, А. В. Веснін // Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті. - 2016. - № 3. - С. 129-135. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ctmbt_2016_3_25
Представлено дослідження особливостей маневрування автотранспортних засобів з електромеханічною трансмісією у лабораторних умовах. Об'єктом дослідження виступає маневреність колісного транспортного засобу в залежності від способу повороту. Мета дослідження - перевірка математичної моделі силового довороту колісного транспортного засобу. Лабораторні випробування включали визначення коефіцієнтів зчеплення та опору кочення, вимірювання та оцінку радіуса повороту лабораторного візка під час кінематичного повороту та силового довороту. Кінематичний поворот лабораторного візка виконувався за рахунок повороту передніх керованих коліс. З метою реалізації силового довороту за рахунок зміни відношення швидкостей задніх ведучих коліс зовнішнього та внутрішнього борта, необхідно забезпечити відповідний розподіл тягових зусиль відповідно до зчіпних властивостей опорної поверхні. Технічно дана задача виконана за допомогою мікроконтролера Arduino, що використовується для управління обертанням задніх коліс візка. Середня за результатами всіх вимірювань величина мінімального радіусу повороту візка при кінематичному способі повороту більша за радіус при силовому довороті на 0,12 - 0,49 м (10,7 - 37,6 %) при коефіцієнтах зчеплення 0,27 - 0,57. Середнє значення мінімального радіуса повороту за результатами випробувань на шести типах покриття випробувальних площадок при кінематичному повороті становить 1,20 м, при силовому довороті - 0,87 м, що менше на 0,34 м (28 %). На основі результатів вимірювань вперше було встановлено емпіричну залежність мінімального радіуса повороту лабораторного візка відповідно до коефіцієнта зчеплення опорної поверхні, яка дозволяє визначати зв'язок між коефіцієнтом обертання задніх ведучих коліс транспортного засобу окремо правого і лівого борта й його показниками маневреності відповідно до властивостей опорної поверхні. Проведено порівняльний аналіз розрахункових та емпіричних значень мінімальних радіусів повороту візка. Одержані відхилення показників (9,6 - 17,3 %) свідчать про те, що математична модель силового довороту дозволяє прогнозувати показники маневреності транспортного засобу з високою точністю.
  Повний текст PDF - 1.024 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Сістук В.
  • Веснін А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Сістук В. О. Дослідження особливостей маневрування автотранспортних засобів з електромеханічною трансмісією у лабораторних умовах / В. О. Сістук, А. В. Веснін // Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті. - 2016. - № 3. - С. 129-135. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ctmbt_2016_3_25.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Веснін Артем Вячеславович (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського