Наукова періодика України Бізнес Інформ


Яворська К. Ю. 
Стратегічне маркетингове управління портфелем бізнесів шляхом формування в його складі бізнес-напрямів / К. Ю. Яворська // Бізнес Інформ. - 2014. - № 1. - С. 350-355. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2014_1_65
Зазначено, що портфель бізнесів можуть утворювати не тільки стратегічні одиниці бізнесу, але й підтримуючі їх види діяльності. Таким чином, у складі бізнес-портфеля виникає можливість сформувати бізнес-напрями, що утворюватимуть другий рівень його агрегації. Встановлено, що наявність бізнес-напрямів надає наступні переваги підприємству: посилення стійкості до негативного впливу зовнішніх та внутрішніх ринкових факторів; формування вхідних бар'єрів для появи нових та розвитку існуючих конкурентів; збереження та захист здобутих ринкових позицій за рахунок формування стійких та довгострокових конкурентних переваг; посилення рентабельності наявних складових у портфелі бізнесів тощо. Запропоновано модель формування бізнес-напрямів, яка передбачає три етапи: виявлення ринкового взаємозв'язку між складовими портфеля бізнесів, формування на їх основі бізнес-напрямів та оцінювання збалансованості портфеля на основі утворених бізнес-напрямів, та остаточний вибір бізнес-напрямів, за яких показники збалансованості будуть найкращими. Запропоновано структурну-логічну схему стратегічного маркетингового управління портфелем бізнесів на основі бізнес-напрямів. На відміну від попередніх, зміст її етапів передбачає управління портфелем бізнесів з другого рівня агрегації (з рівня агрегованих бізнес-напрямів, а не окремо взятих стратегічних одиниць бізнесу та підтримуючих видів діяльності). Запропонована схема розглядає три ситуації управління портфелем бізнесів, залежно від ступеня його збалансованості. Наведено методику вибору ринкових стратегій розвитку бізнес-напрямів, що залежить від ступеня збалансованості портфеля та його ресурсного потенціалу.Поглиблено й удосконалено теоретичні засади, запропоновано науково-практичні рекомендації щодо стратегічного маркетингового управління портфелем бізнесів підприємств для посилення ними високого рівня конкурентоспроможності на ринку комп'ютерної техніки. Систематизовано й узагальнено наукові підходи до визначення сутності поняття "портфель бізнесів", виділено критерії оцінювання рівня його збалансованості та проаналізовано особливості стратегічного маркетингового управління ним. Доведено доцільність формування у складі портфеля бізнесів підприємств бізнес-напрямів, що базуються на принципах збалансованості, синергії, динамічності та взаємопроникнення і являють собою об'єднання стратегічних одиниць бізнесу та підтримуючих видів діяльності. Зазначено, що формування бізнес-напрямів відбувається на основі взаємозв'язаності ринкового попиту та спільності стратегічних маркетингових управлінських заходів. Запропоновано науково-методичні засади оцінювання рівня збалансованості портфеля бізнесів, що надають можливість провести оцінювання рівня збалансованості портфеля бізнесів на рівні бізнес-напрямів. Наведено структурно-логічну схему стратегічного маркетингового управління портфелем бізнесів і матричний метод вибору стратегій розвитку бізнес-напрямів. Сформовано бізнес-напрями у складі портфеля бізнесів та оцінено рівень їх збалансованості. На основі одержаної оцінки запропоновано комплекс рекомендацій зі стратегічного маркетингового управління портфелем бізнесів підприємств на ринку комп'ютерної техніки.
  Повний текст PDF - 633.948 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Яворська К.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Яворська К. Ю. Стратегічне маркетингове управління портфелем бізнесів шляхом формування в його складі бізнес-напрямів / К. Ю. Яворська // Бізнес Інформ. - 2014. - № 1. - С. 350-355. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2014_1_65.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Яворська Катерина Юріївна (економічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського