Наукова періодика України Безпека інформації


Бурячок В. 
Рекомендації щодо розробки та запровадження профілю навчання "Кібернетична безпека" в Україні / В. Бурячок, В. Богуш // Безпека інформації. - 2014. - Т. 20, № 2. - С. 126-131. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/bezin_2014_20_2_5
Розвиток інформаційних та комунікаційних технологій спричинив глибокі системні перетворення в інформаційному та кібернетичному просторах. Останній, в силу своєї специфіки, породжує нові загрози та виклики фахівцям з інформаційної безпеки. Традиційні фахівці з інформаційної безпеки зіштовхуються з новими специфічними завданнями, які вимагають від них нових знань та вмінь. Для забезпечення потреб силових структур, а також виробничої та банківської сфери України у фахівцях, спроможних виявляти ознаки та активно протидіяти сторонньому кібернетичному впливу, запропоновано підхід до запровадження в системі вищої освіти України профілю навчання "кібернетична безпека". Крім того, чітко визначено критерії, яким мають відповідати такі фахівці.Проаналізовано формування інформаційного та кіберпросторів і, як результат, зроблено висновок про посилення інформаційної конфронтації між країнами та їх вступ до якісно нової фази взаємовідносин - інформаційного та кіберпротиборства. Такий стан справ вимагає якісного нового підходу до підготовки ІТ фахівців, з орієнтуванням її передусім на практичну площину в сфері інформаційної і кібернетичної безпеки. Для вирішення цього завдання визначено найбільш пріоритетні ключові напрямки підготовки таких фахівців. На основі результатів аналізу законодавства Україні щодо кібербезпеки та типового навчального плану НАТО з кібербезпеки запропоновано певну модель щодо підготовки фахівців для національної системи кібербезпеки. Імплементовані в моделі компетентності та результати навчання можуть бути покладені в основу розробки освітніх програм та навчальних планів якісної підготовки фахівців для національної системи кібербезпеки, а саме бакалаврів з кібербезпеки за погодженим у 2017 році Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти стандартом, а також створення нових стандартів стосовно кібербезпеки на наступних освітньо-професійному та освітньо-науковому рівнях. Запропоновано декілька основних класів моделі професійних компетентностей у сфері підготовки фахівців для національної системи кібербезпеки. Зважаючи, що основними суб'єктами національної системи кібербезпеки відповідно до Конституції та законів України є Державна служба спеціального зв'язку та захисту інформації України, Національна поліція України, Служба безпеки України, Міністерство оборони України та Генеральний штаб Збройних Сил України, розвідувальні органи та Національний банк України, запропоновано узгоджені з покладеними на ці структури завданнями, моделі професійних компетентностей для підготовки їх особового складу.
  Повний текст PDF - 804.758 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Бурячок В.
  • Богуш В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Бурячок В. Рекомендації щодо розробки та запровадження профілю навчання "Кібернетична безпека" в Україні / В. Бурячок, В. Богуш // Безпека інформації. - 2014. - Т. 20, № 2. - С. 126-131. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/bezin_2014_20_2_5.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського