Наукова періодика України Автомобільний транспорт


Voronkov A. I. 
Computational and experimental determination of energy loss of the operating fluid in the intake system of the automobile piston pneumatic engine using the exergy method / A. I. Voronkov, A. I. Charchenko, I. N. Nikitchenko, Ye. B. Novikova, Ye. V. Teslenko, A. A. Nazarov // Автомобильный транспорт. - 2018. - Вып. 43. - С. 5-11. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/at_2018_43_3
Розглянуто методику додатка эксергетичного методу термодинамічного аналізу для визначення втрат енергії робочого тіла в системі впуску автомобільного поршневого пневмодвигуна з використанням експериментальних даних його стендових моторних випробувань. Викладено аналіз виконаного ексергетичного розрахунково-експериментального дослідження з оцінки величин енерговтрат у системі впуску двигуна для актуальних режимів його роботи. Створений на кафедрі ДВЗ ХНАДУ для комбінованої автомобільної силової установки зразок поршневого пневмодвигуна має потребу в удосконалюванні й доводці, особливо вузлів і систем, пов'язаних зі здійсненням робочого процесу. Однією з таких систем є система впуску стисненого повітря. Для пневмодвигуна стиснене повітря є не тільки робочим тілом, але й енергоносієм для його системи впуску. До показників працездатності й ефективності, крім надійності й довговічності ставиться й показник рівня енергетичних втрат. Об'єктом дослідження є розглянутий пневмодвигун, створений на кафедрі ДВЗ ХНАДУ шляхом конвертації бензинового чотирициліндрового чотиритактного ДВЗ. Експериментальне дослідження проводилося шляхом лабораторних стендових моторних випробувань пневмодвигуна зі зняттям швидкісних характеристик за умови підтримки незмінних для кожної характеристики двох термодинамічних параметрів стисненого повітря на вході: тиску ps = idem і температури Ts = 293 K. На кожному режимі випробувань реєструвалися всі зовнішні параметри роботи пневмодвигуна й знімалися індикаторні діаграми першого циліндра. Кожна швидкісна характеристика складалася із шести-восьми режимів ps = idem і Ts = 293 K = idem зі зміною частоти обертання колінчастого вала n, об/хв, від мінімально стійких (близько n = 200 об/хв) до максимально можливих n = 1000 +- 50 об/хв. Зазначено, що в порожнині системи впуску відбувається падіння тиску робочого тіла внаслідок незворотних процесів: дроселювання в контрольному отворі, гідравлічних втрат по довжині впускного каналу внаслідок тертя газу об стінки, завихрень й інших газодинамічних явищ. Втрати ексергії ентальпії робочого тіла в системі впуску DВП = EВП - EНАП становлять для тиску на впуску ps = 0,5 МПА - 13,3 кВт, для тиску на впуску ps = 0,7 МПа - 15,0 кВт для тиску на впуску ps = 0,9 МПа - 16,9 кВт, для тиску на впуску ps = 1,1 МПа - 19,7 кВт.
  Повний текст PDF - 388.733 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Voronkov A.
  • Charchenko A.
  • Nikitchenko I.
  • Novikova Y.
  • Teslenko Y.
  • Nazarov A.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Voronkov A. I. Computational and experimental determination of energy loss of the operating fluid in the intake system of the automobile piston pneumatic engine using the exergy method / A. I. Voronkov, A. I. Charchenko, I. N. Nikitchenko, Ye. B. Novikova, Ye. V. Teslenko, A. A. Nazarov // Автомобильный транспорт. - 2018. - Вып. 43. - С. 5-11. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/at_2018_43_3.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського