Наукова періодика України Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки


Нечипоренко К. П. 
Розвиток інтелектуально-творчих умінь учнів у початкових школах України у період з 1958 по 1991 рік / К. П. Нечипоренко // Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки. - 2013. - Вип. 19. - С. 240-246. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apspp_2013_19_36
Вперше здійснено історико-педагогічний та змістово-методичний аналіз проблеми розвитку інтелектуально-творчих умінь учнів початкових шкіл (ПШ) України другої половини XX - початку XXI ст. На основі соціально-економічних, суспільно-політичних та педагогічних критеріїв визначено періоди розвитку виокремлених умінь учнів ПШ України в означених хронологічних межах: перший період (1958 - 1991) - трансформація радянської системи освіти; другий період (1991 - 2012) - становлення та розвиток системи освіти незалежної України, в яких виділено основні етапи, а саме: 1958 - 1964 - формування інтелектуальних умінь учнів з метою застосування їх у суспільно корисній праці для зміцнення зв'язку школи з життям; 1964 - 1984 - розвиток інтелектуальних і творчих умінь учнів за умов оновлення шкільної освіти відповідно до потреб науково-технічного прогресу; 1984 - 1991 - удосконалення змісту, форм і методів розвитку інтелектуально-творчих умінь у процесі реформування ЗОШ; 1991 - 2001 - розвиток інтелектуально-творчих умінь учнів під час становлення національної системи освіти на основі проблемного, розвивального та особистісно орієнтованого навчання; 2001 - 2012 - розвиток інтелектуально-творчих умінь молодших школярів за умов модернізації та стандартизації початкової освіти, застосування інноваційних технологій, проведення педагогічних експериментів; відповідно до визначених періодів охарактеризовано змістово-методичне забезпечення, систематизовано зарубіжний та вітчизняний досвід з розвитку інтелектуально-творчих умінь учнів молодшого шкільного віку. Уточнено поняття "інтелектуально-творчі уміння учнів початкової школи", яке визначається як здатність особистості застосовувати знання у практичній діяльності, створюючи новий, оригінальний продукт, що є результатом мисленнєво-творчої діяльності. Подальшого розвитку набули історіографічні розвідки, що розширили уявлення про передумови, перебіг, форми, методи, засоби та технології розвитку інтелектуально-творчих умінь учнів ПШ; педагогічні умови творчого застосування історико-педагогічного досвіду в сучасній ПШ України.
  Повний текст PDF - 376.318 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Нечипоренко К.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Нечипоренко К. П. Розвиток інтелектуально-творчих умінь учнів у початкових школах України у період з 1958 по 1991 рік / К. П. Нечипоренко // Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки. - 2013. - Вип. 19. - С. 240-246. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apspp_2013_19_36.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Нечипоренко Катерина Петрівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського