Наукова періодика України | Авіаційно-космічна техніка і технологія | ||
Кобалава Г. О. Визначення конструктивних параметрів проточної частини аеротермопресора для системи охолодження циклового повітря мікротурбін / Г. О. Кобалава // Авиационно-космическая техника и технология. - 2019. - № 2. - С. 44–50. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2019_2_7 Серед сучасних струминних технологій одним з перспективних напрямів дослідження є вивчення газодинамічних процесів в аеротермопресорі. Цей струминний апарат представляє собою пристрій для контактного охолодження (теплота від повітряного потоку витрачається на миттєве випаровування крапель води, що упорскуються), в якому присутній ефект термогазодинамічної компресії, тобто підвищення тиску повітря. Значний вплив на робочі процеси в аеротермопресорі здійснюють конструктивні чинники, які впливають на витрати енергії для подолання сил тертя та місцевих опорів на звужувально-розширювальних ділянках апарату. Актуальним в розвитку струминних технологій аеротермопресорного типу є визначення раціональних параметрів організації робочого процесу із відповідною розробкою конструкції проточної частини. При цьому необхідно мати можливість для аналітичного визначення втрат, що пов'язані насамперед із тертям, для конфузора і дифузора аеротермопресора. Проведено дослідження типових моделей аеротермопресора для ряду кутів конусності конфузора (кут розкриття = 30; 35; 40; 45; 50<$E symbol Р>) і дифузора <$E beta> (кут розкриття = 6; 8; 10; 12<$E symbol Р>), а також для ряду значень швидкості повітря в робочій камері М = 0,4 - 0,8. Отримані розрахункові дані (результати комп'ютерного CFD-моделювання) порівняно з експериментальними даними, похибка значень для коефіцієнтів місцевих опорів в конфузорі та в дифузорі не перевищує 7 - 10 %. Встановлено, що значення коефіцієнту місцевого опору залежить тільки від геометричних параметрів (кута розкриття та ступеня розширення nd або звуження nc) відповідного каналу, тобто характер течії повітря в аеротермопресорі відповідає автомодельному режиму. Визначено рекомендовані кути звуження конфузора = 30<$E symbol Р> і розкриття дифузора = 6<$E symbol Р>, які відповідають мінімальним втратам тиску Ploss = 1,0 - 9,5 %, а відтак, і максимальному підвищенню тиску в результаті термогазодинамічної компресії при упорскуванні та випаровуванні рідини в робочій камері. Отримано емпіричні рівняння для визначення коефіцієнтів місцевого опору для конфузора і дифузора, які можна рекомендувати для використання в методиці проектування аеротермопресорів малої витрати для мікротурбін. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Кобалава Г. О. Визначення конструктивних параметрів проточної частини аеротермопресора для системи охолодження циклового повітря мікротурбін / Г. О. Кобалава // Авиационно-космическая техника и технология. - 2019. - № 2. - С. 44–50. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2019_2_7.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |