Наукова періодика України Авіаційно-космічна техніка і технологія


Шевцов А. П. 
Розробка високоефективної суднової системи очищення повітря від краплинної вологи / А. П. Шевцов, C. C. Рижков // Авиационно-космическая техника и технология. - 2018. - № 5. - С. 42–46. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2018_5_9
Досліджено один з напрямів підвищення техніко-економічних й екологічних показників двигунів та енергетичних установок шляхом очищення повітря як робочого тіла від краплинної вологи. Розглянуто перспективні методи сепарації аерозольних середовищ з використанням градієнтної інтенсифікації процесів переносу в прикордонних шарах багатофункціональних поверхонь. До багатофункціональних поверхонь відносять поверхні з коефіцієнтом компактності більше ніж 2000 м<^>2/м<^>3, які характеризуються підвищеними теплообмінними і сепаруючими властивостями. Характерною особливістю розроблених сепаруючих профілів є поєднання хвилеподібної частини з плоскими вхідними та вихідними ділянками. У зборі сепаруючі профілі утворюють криволінійні канали з низкою послідовних конфузорних і дифузорних ділянок. У дифузорних ділянках виникають відривні зони зі зворотною течією газу. Плівка рідини, що виникає внаслідок осадження крапель, потрапляючи в ці зони, сприймає вплив вихорів, які протидіють руху плівки у напрямку основного потоку і сприяють її стоку під дією сили тяжіння. Виконано дослідження газодинаміки та коефіцієнтів осадження сепараційного профілю. Розраховано коефіцієнт осадження краплинної вологи для швидкостей потоку 5, 10, 15, 20 м/с у сепаруючих профілях з радіусами 5, 10, 15, 20, 25 мм. Встановлено, що вихрові зони забезпечують повне відведення вловленої води з поверхні гладкого профілю до певної швидкості - 5 м/с. Перевищення цієї швидкості, призводить до виносу частини води з вихрових зон. Для запобігання вторинного обводнення потоку на плоских ділянках сепаруючого профілю, передбачені водовідвідні елементи. Розроблено конструктивні рішення та узагальнена схема суднової системи очищення повітря від краплинної вологи для витрат повітря від 20 до 2000 м<^>3/годину. Впровадження фільтрів на основі градієнтних технологій дозволить підвищити надійність, ресурс суднового енергетичного обладнання та його елементів. Це сприятиме створенню високоефективних енергоресурсозберігаючих технологій та ефективних конструктивних рішень для широкого класу градієнтних сепараторів суднових енергетичних установок.
  Повний текст PDF - 455.293 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Шевцов А.
  • Рижков C.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Шевцов А. П. Розробка високоефективної суднової системи очищення повітря від краплинної вологи / А. П. Шевцов, C. C. Рижков // Авиационно-космическая техника и технология. - 2018. - № 5. - С. 42–46. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2018_5_9.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Шевцов Анатолій Павлович (1949–) (фізико-математичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського