Наукова періодика України Авіаційно-космічна техніка і технологія


Афтаназів І. С. 
Підвищення міцності та надійності барабанів коліс літаків зміцнювальною обробкою / І. С. Афтаназів, Л. В. Шевчук, О. І. Строган, Л. Р. Струтинська // Авиационно-космическая техника и технология. - 2018. - № 5. - С. 47–57. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2018_5_10
Описані технологія, обладнання та результати стендових випробувань зміцнених поверхневим пластичним деформуванням барабанів і реборд коліс літаків. Запропонований новий метод поверхневого зміцнення названо вібраційно-відцентровою зміцнювальною обробкою. Він належить до групи методів динамічного зміцнення деталей форми тіл обертання. Грунтується на ударній взаємодії оброблюваної деталі із масивним інструментом, що під дією вібрацій обкочується по зміцнюваній поверхні деталі. При цьому ударний контакт деталі та інструменту відбувається через незначну кількість деформівних тіл. Це забезпечує формування в місцях контакту в матеріалі деталі залишкових напружень стиску в межах 110МПа для магнієвих (сплав МЛ-12) та 250МПа для алюмінієвих барабанів (сплав АК 6) коліс літаків. Ступінь зміцнення матеріалу поверхневих прошарків магнієвих барабанів складає 45 - 59 % при підвищенні поверхневої мікротвердості до 1150 Н/м<^>2 і товщині зміцненого шару матеріалу 0,9 - 1,0 мм. При зміцненні алюмінієвих барабанів і реборд забезпечується товщина зміцненого шару 0,6 - 0,9 мм при ступені наклепу 25 - 30 %. Втомні дослідження партії зміцнених даним методом барабанів типу КТ-141 (магнієвий сплав МТ-12) засвідчили підвищення їх моторесурсу до 1000 злетопосадок при коефіцієнті надійності п = 3,5. Довговічність зміцнених накатуванням роликом барабанів цього типу не перевищувала 750 злетопосадок, незміцнених - 500 злетопосадок при нижчих значеннях коефіцієнта надійності. Зміцнення ступичної частини барабанів КТ-150Д (алюмінієвий сплав АК6) в середньому на 28 - 30 % підвищує їх довговічність. Крім барабанів та реборд коліс літаків метод вібраційно-відцентрової зміцнювальної обробки придатний для підвищення довговічності різноманітних деталей шасі літаків круглого поперечного перерізу, для зміцнення дисків автомобільних коліс із кольорових металів, для зміцнення радіусних переходів та шийок сталевих валів тощо.
  Повний текст PDF - 1.655 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Афтаназів І.
  • Шевчук Л.
  • Строган О.
  • Струтинська Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Афтаназів І. С. Підвищення міцності та надійності барабанів коліс літаків зміцнювальною обробкою / І. С. Афтаназів, Л. В. Шевчук, О. І. Строган, Л. Р. Струтинська // Авиационно-космическая техника и технология. - 2018. - № 5. - С. 47–57. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2018_5_10.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Строган Орися Іванівна (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського