Наукова періодика України Авіаційно-космічна техніка і технологія


Портной Б. С. 
Вибір теплового навантаження апаратів охолодження повітря на вході ГТУ в різних кліматичних умовах / Б. С. Портной // Авиационно-космическая техника и технология. - 2018. - № 4. - С. 49–52. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2018_4_8
Запропоновано визначення встановленої (раціональної) холодильної потужності ступінчастої тепловикористовуючої абсорбційно-ежекторної холодильної машини, що утилізує теплоту відпрацьованих газів газотурбінної установки для охолодження повітря на вході. Оскільки ефект від охолодження повітря, зокрема у вигляді скорочення питомої витрати палива, залежить від його глибини (величини зниження температури повітря) та тривалості, то запропоновано визначати його за річною економією палива. На прикладі охолодження повітря на вході газотурбінної установки проаналізовано значення скорочення питомої витрати палива за рахунок охолодження повітря на вході до температури 15 <$E symbol Р>С абсорбційною бромистолітієвою холодильною машиною та двоступеневого охолодження повітря: до температури 15 <$E symbol Р>С - в абсорбційній бромистолітієвій холодильній машині та до температури 10 <$E symbol Р>С - в ежекторній холодильній машині як ступенях двоступінчастої абсорбційно-ежекторної холодильної машини, в залежності від встановленої (проектної) холодильної потужності тепловикористовуючих холодильних машин. Показано, що виходячи з різного темпу нарощування річного скорочення питомої витрати палива, обумовленого зміною теплового навантаження відповідно до поточних кліматичних умов, необхідно вибирати таке проектне теплове навантаження на систему охолодження повітря (встановлену холодильну потужність холодильних машин), яке забезпечує досягнення максимального або близького до нього річного скорочення питомої витрати палива при відносно високих темпах його нарощування. З метою визначення встановленої холодильної потужності, яка забезпечує максимальне нарощування річної холодопродуктивності (річного виробництва холоду), проаналізовано залежність прирощення річної економії палива від встановленої холодильної потужності. Запропоновано визначення раціонального теплового навантаження системи охолодження повітря (встановленої - проектної холодопродуктивності холодильної машини) відповідно до змінних кліматичних умов експлуатації упродовж року, яке забезпечує близьке до максимального річне скорочення питомої витрати палива при відносно високих темпах його нарощування.
  Повний текст PDF - 431.121 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Портной Б.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Портной Б. С. Вибір теплового навантаження апаратів охолодження повітря на вході ГТУ в різних кліматичних умовах / Б. С. Портной // Авиационно-космическая техника и технология. - 2018. - № 4. - С. 49–52. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2018_4_8.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського