Наукова періодика України Архів клінічної медицини


Махлинець Н. П. 
Як навчити засвоїти практичні навички без стресу на прикладі студентів стоматологічного факультету IV року навчання / Н. П. Махлинець, Л. Ю. Плав'юк // Архів клінічної медицини. - 2017. - № 2. - С. 41-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/akm_2017_2_11
Наведено матеріали експериментального дослідження, яке присвячене уникненню стресу в процесі спрямованого формування практичних знань і навичок у студентів. Через те, що студенти постійно перебувають у хронічному конструктивному стресі, класична система засвоєння знань і навичок стає трудомісткою. Спостерігається низька засвоюваність матеріалу через нерозуміння студентами поставленого перед ними завдання. Завданням експерименту було підвищити ефективність засвоєння практичних навичок із терапевтичної стоматології з урахуванням психоемоційного стану студентів. Було сформовано 2 групи студентів з різних груп IV курсу, які проходили курс пародонтології. I групі студентів (35 осіб) викладач пояснював конкретну мету і переваги ручного зняття зубних відкладень за допомогою кюреток Грейсі та подавав конкретизовану схему маніпуляції. Викладач повільно демонстрував на муляжі щелепи кожен елемент дії: інструмент та конкретний зуб, для якого він використовується. Тоді студентам було запропоновано самостійно провести зняття зубних відкладень, керуючись схемою. II групі студентів (34 особи) проводили традиційне навчання зняття зубних відкладень за допомогою кюреток Грейсі. Викладач спочатку пояснював значення цієї маніпуляції, а тоді повільно продемонстрував її на муляжі. Після цього студенти самостійно виконували маніпуляцію. Проведено порівняння успішності засвоєння практичних навичок студентів та вироблення стійкої автоматизованої навички. Результати дослідження показали, що в 34 студентів I групи (97,1 %) з першого разу правильно провели зняття зубних відкладень, а після проведення по 10 ідентичних маніпуляцій у всіх студентів I групи виробився стійкий автоматизований навик. Після того, як кожен студент II групи виконав по 10 маніпуляцій, лише в 44,1 % студентів (15 осіб) виробився стійкий автоматизований навик. Потрібно зазначити, що основні дії студентів у цій групі супроводжувались великою кількістю помилок, студенти неправильно підбирали інструменти для зняття відкладень, а на виправлення помилок викладач затрачав багато часу. Запропонована методика є ефективним засобом спрямованого формування у студентів комплексу мануальних дій. Створення схем дій за конкретної маніпуляції надає змогу спростити навчальний процес, скоротивши час на утворення стійких автоматизованих навичок у студентів.
  Повний текст PDF - 248.898 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Махлинець Н.
  • Плав'юк Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Махлинець Н. П. Як навчити засвоїти практичні навички без стресу на прикладі студентів стоматологічного факультету IV року навчання / Н. П. Махлинець, Л. Ю. Плав'юк // Архів клінічної медицини. - 2017. - № 2. - С. 41-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/akm_2017_2_11.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Махлинець Наталія Петрівна (медичні науки)
  • Плав'юк Лев Юрійович (медичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського