Наукова періодика України Архів клінічної медицини


Махлинець Н. П. 
Психофізичні аспекти підвищення ефективності засвоєння практичних навичок у студентів стоматологічних факультетів / Н. П. Махлинець // Архів клінічної медицини. - 2015. - № 2. - С. 80-84. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/akm_2015_2_28
Наведено матеріали експериментального дослідження, яке присвячене спрямованому формуванню практичних знань та навичок у студентів. В основі дослідження була теорія Гальперина П. Я. про поетапне формування "розумових дій та уявлень", на основі якої розроблено методику засвоєння практичних знань. Під час використання існуючої системи підготовки студентів для засвоєння знань та навичок з хірургічної стоматології приходиться затрачати багато часу. Досить часто відмічається низька засвоюваність матеріалу студентами. Основною причиною такої ситуації є відсутність педагогічно обгрунтованої методики, яка б надавала змогу доводити формування окремих технічних прийомів до автоматизму. Мета роботи - підвищити ефективність засвоєння практичних навичок з хірургічної стоматології студентами-стоматологами. Проведено розробку способів спрямованого формування практичних знань і навичок з хірургічної стоматології. Із різних груп студентів IV курсу навмання було вибрано 40 студентів, яких було розподілено на 2 рівноцінні групи. Студентам із експериментальної групи (1-шої групи) викладач пояснював значення лігатурного зв'язування щелеп за Айві та подавав конкретизовану схему маніпуляції. Згодом він повільно демонстрував на муляжі кожен елемент дії. Тоді студентам було запропоновано самостійно провести лігатурне зв'язування щелеп за Айві, керуючись схемою. Студентам 2-гої групи проводили традиційне навчання методики лігатурного зв'язування щелеп за Айві. Викладач спочатку пояснював значення даної маніпуляції, а тоді повільно продемонстрував її на муляжі. Після цього студенти самостійно виконували лігатурне зв'язування щелеп за Айві. Коли викладач пояснив зв'язування за Айві, було відміряно проміжок часу, затрачений викладачем на вироблення у студентів стійкої автоматизованої навички, та вираховано кількість помилок у кожного студента у ході виконання маніпуляції у процентному співвідношенні, тоді знаходили середнє значення серед студентів 1-шої та 2-гої групи. Таким чином проводили порівняння успішності засвоєння практичних навичок та проміжку часу, затраченого викладачем на вироблення у студентів стійкої автоматизованої навички. Результати дослідження показали, що всі студенти експериментальної групи з першого разу провели лігатурне зв'язування щелеп за Айві без помилок, а після проведення по 10 ідентичних маніпуляцій у всіх студентів 1-шої групи виробився доволі стійкий автоматизований навик. Після того, як кожен студент 2-гої групи виконав по 10 маніпуляцій, лише в 1/3 групи виробився стійкий автоматизований навик. Зазначено, що основні дії студентів у цій групі супроводжувались великою кількістю помилок, на виправлення яких викладач затрачав багато часу. Розроблена методика є ефективним засобом спрямованого формування у студентів комплексу мануальних дій. Створення схем дій за конкретної маніпуляції (лігатури, вузли, шви, розрізи і т.д.) надає змогу спростити навчальний процес, скоротивши час на утворення стійких автоматизованих навичок у студентів.
  Повний текст PDF - 1.094 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Махлинець Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Махлинець Н. П. Психофізичні аспекти підвищення ефективності засвоєння практичних навичок у студентів стоматологічних факультетів / Н. П. Махлинець // Архів клінічної медицини. - 2015. - № 2. - С. 80-84. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/akm_2015_2_28.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Махлинець Наталія Петрівна (медичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського