Наукова періодика України Архів клінічної медицини


Чернюк Н. В. 
Впровадження елементів науково-дослідної роботи студентів у навчальний процес вищих медичних навчальних закладів / Н. В. Чернюк // Архів клінічної медицини. - 2015. - № 1. - С. 73-75. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/akm_2015_1_26
Висвітлено суть та основне значення науково-дослідної роботи студентів (НДРС) як складової професійної підготовки, що передбачає навчання методології та методики дослідження, а також систематичну участь у дослідницькій діяльності, озброєння сучасними технологіями і вміннями творчого підходу до дослідження певних наукових проблем. Вищесказане підтверджує, що НДРС є важливим чинником на шляху до вдосконалення змісту і форм підготовки фахівців вищих навчальних закладів. Мета роботи - аналіз науково-дослідної роботи студентів на кафедрі внутрішньої медицини № 1, клінічної імунології та алергології ім. академіка Нейка Є. М. План роботи кафедри та індивідуальні плани викладачів щорічно включають такі взаємопов'язані елементами НДРС: пізнавальний (знайомство зі здобутками та досягненнями кафедри, впровадженими в лекційний матеріал і практичні заняття) та навчання елементів дослідницької діяльності, організації та методики наукової творчості. Важливий фрагмент даного напрямку роботи належить науковим дослідженням, що здійснюють студенти під керівництвом професорів і викладачів, у студентському науковому гуртку кафедри. Це сприяє розвитку в студентів умінь пошукової, дослідницької діяльності, творчого розв'язання навчально-виховних завдань, формуванню вмінь застосування методів наукових досліджень на практиці. Організація виконання НДРС на кафедрі полягає у дотриманні наступних вимог: максимальне наближення до навчального процесу; конкретність тематики і планомірність досліджень; сучасний науковий рівень її виконання; поступове ускладнення дослідних завдань та тематики від IV до VI курсу (з урахуванням диференційованого підходу залежно від рівня підготовки студентів) та професійнотворчий характер науково-дослідної роботи. Висновки: застосування різних форм організації науково-дослідної роботи студентів сприяє створенню в університеті атмосфери творчості, а залучення студентів до наукових досліджень забезпечує активацію їх розумової діяльності, самовдосконалення та їх подальшу самореалізацію; студенти, які виконали самостійні наукові дослідження упродовж навчання на кафедрі, створюють резерв молодих науково-педагогічних кадрів.
  Повний текст PDF - 612.999 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Чернюк Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Чернюк Н. В. Впровадження елементів науково-дослідної роботи студентів у навчальний процес вищих медичних навчальних закладів / Н. В. Чернюк // Архів клінічної медицини. - 2015. - № 1. - С. 73-75. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/akm_2015_1_26.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Чернюк Наталія Володимирівна (медичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського