Наукова періодика України Збірник наукових праць співробітників НМАПО ім. П. Л. Шупика


Панчук О. Ю. 
Закономірності змін показників тривожності та характеристик психічних станів студентів-стоматологів в умовах використання комплексу заходів щодо оптимізації професійного навчання та психогігієнічної корекції перебігу професійної адаптації / О. Ю. Панчук, І. В. Сергета // Збірник наукових праць співробітників НМАПО ім. П. Л. Шупика. - 2017. - Вип. 27. - С. 464-476. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpsnmapo_2017_27_59
Розглядаючи особливості впливу різноманітних підходів, спрямованих на оптимізацію процесів професійного навчання та здійснення психогігієнічної корекції перебігу професійної адаптації, слід відзначити, що індикаторними показниками появи сприятливих зрушень з боку провідних особливостей особистості є позитивні зміни показників ступеня вираження тривожності та провідних характеристик психічних станів, зокрема астенічного і депресивного станів. Мета дослідження - визначити закономірності змін показників тривожності та характеристик психічних станів студентів-стоматологів за умов використання комплексу заходів щодо оптимізації професійного навчання, психогігієнічної корекції перебігу професійної адаптації та запобігання виникненню несприятливих змін у психофізіологічному стані організму на етапі навчання у вищому медичному навчальному закладі. З метою визначення особливостей впливу комплексу заходів, який був розроблений, на особливості особистості студентів, розділених на групи втручання та контролю, використовувались особистісні опитувальники Спілбергера - Малкової, а також психометрична шкала Цунга для самооцінки депресії. Статистичний аналіз одержаних результатів проводився із застосуванням пакету прикладних програм статистичного аналізу "Statistica 6.1 for Windows". В ході проведених досліджень виявлено закономірності змін показників тривожності та характеристик психічних станів студентів-стоматологів за умов використання запропонованого комплексу заходів щодо оптимізації професійного навчання, визначено, що його застосування забезпечувало статистично значуще покращання цілого ряду провідних корелят особливостей особистості дівчат і юнаків і, передусім, появу змін позитивного змісту з боку таких особистісних рис, як ситуативна тривожність (p << 0,05), рівень вираження астенічного (p << 0,05 - 0,01) і депресивного (p << 0,05) станів тощо. Висновки: застосування комплексу заходів щодо оптимізації професійного навчання, основними етапами практичної реалізації якого є етапи раціональної організації добової діяльності, професійно-прикладної фізичної підготовки, психофізіологічної реабілітації та психогігієнічної корекції, справляє суттєвий позитивний вплив на показники тривожнісних проявів та характеристики психічних станів студентів, що здобувають стоматологічний фах.
  Повний текст PDF - 169.814 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Панчук О.
  • Сергета І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Панчук О. Ю. Закономірності змін показників тривожності та характеристик психічних станів студентів-стоматологів в умовах використання комплексу заходів щодо оптимізації професійного навчання та психогігієнічної корекції перебігу професійної адаптації / О. Ю. Панчук, І. В. Сергета // Збірник наукових праць співробітників НМАПО ім. П. Л. Шупика. - 2017. - Вип. 27. - С. 464-476. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpsnmapo_2017_27_59.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Панчук Олександр Юхимович (медичні науки)
  • Сергета Ігор Володимирович (медичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського