Наукова періодика України Proceedings of the National aviation university


Bobrytska V. 
Axiological Azimuths of the Global Educational Policy / V. Bobrytska // Proceedings of the National aviation university. - 2016. - № 3. - С. 89–97. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnau_2016_3_13
Визначено вихідним методологічним моментом дослідження розуміння сутності ціннісних азимутів (орієнтирів) у формуванні глобальної освітньої політики позиція щодо визначальної ролі консолідації зусиль наддержавних структур, держав світу, громадянської спільноти в глобальному її вимірі, педагогічних об'єднань і закладів освіти різного рівня в утвердженні соціально-ціннісних і особистісно-ціннісних чинників модернізації освіти як стратегічного ресурсу соціально-економічного і культурного розвитку країн світу, важливого важеля цивілізаційного розвитку. Представлено результати щодо змісту понять "цінність" та "ідеал" в проекціях розвитку глобальної освітньої політики. З'ясовано, що сутнісними характеристиками поняття "цінність" є: те, що задовольняє інтереси і потреби особистості; особлива індивідуальна реальність, суть якої полягає у її позитивній значущості; "маркер" особливої значущості речей, процесів, ідей для життєдіяльності суб'єкта; те, що впливає на мотивацію і вибір способів поведінки людини. На підставі того, що терміном "ідеал" позначають довершеність, досконалий зразок, кінцеву мету прагнень, діяльності, з'ясовано, що формування способів дій, зокрема й у сфері планування й упровадження глобальної політики у сфері освіти, згідно з ідеалом є виявом специфічної форми діяльності держави, освітянської спільноти, громадян як споживачів і замовників освітніх послуг, бо припускає спеціальне створення образу мети діяльності до її фактичного здійснення. На основі узагальнень напрацювань вітчизняних та зарубіжних учених, наукових праць визначено й охарактеризовано аксіологічні азимути, за якими, варто оцінювати дотримання етичних засад у плануванні та впровадженні глобальної освітньої політики. Обгрунтовано, що такими ціннісними орієнтирами глобальної освітньої політики мають стати гуманістичні й гностичні цінності, цінності соціальних відносин, цінності громадянського виховання, цінності та ідеали виховання за умов відкритої моделі освіти, цінності сімейного виховання, здоров'язбережувальні цінності.
  Повний текст PDF - 254.178 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Bobrytska V.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Bobrytska V. Axiological Azimuths of the Global Educational Policy / V. Bobrytska // Proceedings of the National aviation university. - 2016. - № 3. - С. 89–97. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnau_2016_3_13.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського