Наукова періодика України Вісник Криворізького національного університету


Вдовиченко І. Н. 
Аналіз додатку емуляції тривимірної сцени із використанням шейдерів та засобів OpenGL / І. Н. Вдовиченко, О. С. Ватря // Вісник Криворізького національного університету. - 2019. - Вип. 48. - С. 154-159. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vktu_2019_48_31
Розглянуто спосіб поєднання функціоналу OpenGL з засобами шейдерів для досягнення оптимальної швидкодії при обробці графічних об'єктів. Мета дослідження - побудова тривимірної сцени за допомогою шейдерів та бібліотеки OpenGL. Досліджено програмування та математичну обробку наборів векторних графічних примітивів. Наукова новизна: системний аналіз побудови тривимірної сцени за допомогою шейдерів та бібліотеки OpenGL. Удосконалено можливості відкритого стандарту, такі як поглинання та розсіювання світла, накладення текстур та ефекту пост-обробки. Представлено блок-схему алгоритму роботи шейдерів вершин та геометрії та блок-схема алгоритму роботи шейдерів вершин та геометрії для створення пост-обробки. Відзначено особливості програмування даної сфери. Запропоновано методи та алгоритми вирішення задач створення програмного забезпечення візуалізації тривимірної сцени. Представлено можливості додатку для моделювання тривимірної сцени із використанням потужностей шейдерів та OpenGL. Розглянуто призначення шейдерів. Відмічено, що OpenGL - це графічний стандарт в області комп'ютерної графіки. На даний момент він є одним з найпопулярніших графічних стандартів у всьому світі. Стаття характеризує OpenGL, як єдиний стандарт для розробки тривимірних додатків, що поєднує в собі такі якості як силу і в той же час простоту. Мультиплатформеність дозволяє легко переносити програмне забезпечення з однієї операційної системи в іншу. Активне використання тривимірної графіки в багатьох сферах наукової діяльності та промисловості є актуальною проблемою. Традиційно підтримка тривимірної графіки обмежувалася високопродуктивними комп'ютерами або спеціалізованими ігровими консолями, а її програмування вимагало застосування складних алгоритмів. Однак, завдяки зростанню продуктивності персональних комп'ютерів і розширенню можливостей браузерів стало можливим створення і відображення тривимірної графіки із застосуванням нових технологій.
  Повний текст PDF - 429.63 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Вдовиченко І.
  • Ватря О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Вдовиченко І. Н. Аналіз додатку емуляції тривимірної сцени із використанням шейдерів та засобів OpenGL / І. Н. Вдовиченко, О. С. Ватря // Вісник Криворізького національного університету. - 2019. - Вип. 48. - С. 154-159. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vktu_2019_48_31.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Вдовиченко Ірина Никифорівна (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського