Наукова періодика України Вісник Криворізького національного університету


Несмашний Є. О. 
Використання чисельних методів моделювання фізичних процесів в закладах вищої освіти / Є. О. Несмашний, Г. І. Ткаченко, К. В. Герасимова // Вісник Криворізького національного університету. - 2019. - Вип. 48. - С. 88-94. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vktu_2019_48_19
Науково обгрунтовано необхідність впровадження інноваційних педагогічних технологій у процес професійної підготовки студентів, вибір яких пов'язаний з інформаційними технологіями та студентів технічних спеціальностей. У фізиці історично моделювання є одним із важливіших методів дослідження. Висвітлено проблему створення на заняттях з фізики такого освітнього середовища, в якому органічно поєднуються традиційні і комп'ютерні методи навчання. Одним з найбільш надійних способів аналізу реального фізичного процесу є математичне та імітаційне моделювання. Добре побудована модель більш доступна для досліджень ніж реальний об'єкт. Розглянуто доцільність використання чисельних методів моделювання при вивченні фізичних процесів з метою активізації пізнавальної діяльності та розвитку наукового мислення студентів. Зроблений аналіз існуючих навчальних комп'ютерних програм, стандартних пакетів прикладних програм, сучасних мов програмування і проведений педагогічний експеримент висвітлив психологічні і технічні проблеми пов'язані з інформатизацією освіти. Запропоновано спосіб використання методу імітаційного моделювання для активізації пізнавальної самостійності студентів при рішенні практичних задач з фізики за професійним спрямуванням. Розроблено блок теоретичного матеріалу та банк практичних завдань з фізики за професійним спрямуванням, який дозволяє студентам використовувати прикладні пакети створених програм та мови програмування на практиці при моделюванні та рішенні конкретних фізичних задач. Методологічно обгрунтована доцільність та ефективність використання метода імітаційного моделювання при вивченні курсу фізики в рамках учбового процесу студентами ІТ-профілю та технічних спеціальностей. Експериментально виявлені умови та проблеми впровадження нових інформаційних технологій при вивченні фізики для студентів першого курсу. Доведено, що в умовах швидкого розвитку інформаційних технологій необхідно активізувати використання студентами сучасних знань при вивченні фундаментальних дисциплін, що буде позитивно сприяти досягненню більш високого рівня компетентності та пізнавальної активності. Інтеграція ІТ-дисциплін і фізики стимулює розвиток творчого і наукового мислення студентів, підвищує інтерес до вивчення предмету. Одержані результати, може бути використані для подальшого розвитку сучасних педагогічних методів навчання в закладах вищої освіти, що дозволить забезпечити більш якісні результати при отриманні знань по фізиці.
  Повний текст PDF - 352.305 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Несмашний Є.
  • Ткаченко Г.
  • Герасимова К.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Несмашний Є. О. Використання чисельних методів моделювання фізичних процесів в закладах вищої освіти / Є. О. Несмашний, Г. І. Ткаченко, К. В. Герасимова // Вісник Криворізького національного університету. - 2019. - Вип. 48. - С. 88-94. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vktu_2019_48_19.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Несмашний Євген Олександрович (технічні науки)
  • Ткаченко Галина Іванівна (технічні науки)
  • Герасимова Катерина Варфоломіївна (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського