Наукова періодика України Eastern-European journal of enterprise technologies


Redchyts D. 
Aerodynamics of the turbulent flow around a multi-element airfoil in cruse configuration and in takeoff and landing configuration / D. Redchyts, A. Gourjii, S. Moiseienko, T. Bilousova // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2019. - № 5(7). - С. 36-41. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2019_5%287%29__5
Для числового моделювання аеродинаміки багатоелементного профілю (БЕП) застосовано осереднені за Рейнольдсом рівняння Нав'є - Стокса нестисливого середовища, замкнені однопараметричною диференціальною моделлю турбулентності Spalart - Allmaras. Систему вихідних рівнянь записано щодо довільної криволінійної системи координат. Узгодження полів тиску та швидкості здійснено за допомогою методу штучної стисливості, модифікованого для розрахунку нестаціонарних задач. Інтегрування системи вихідних рівнянь проведено числово з використанням методу контрольного об'єму. Для конвективних потоків використано протипотокову апроксимацію Rogers - Kwak, засновану на схемі Roe третього порядку точності. У моделях турбулентності для апроксимації конвективних складових застосовано схему TVD з обмежувачем потоків ISNAS третього порядку. Наведено результати розрахунку турбулентного обтікання БЕП у широкому діапазоні кутів атаки. У результаті проведених досліджень виконано аналіз поля течії навколо БЕП, коефіцієнтів тиску, піднімальної сили та сили лобового опору. Виділено фізичні особливості структури течії у разі обтікання БЕП 30P30N. У досліджуваному діапазоні кутів атаки обтікання профілю у злітно-посадковій конфігурації носить стаціонарний характер за винятком областей, де відрив потоку відбувається з гострих кромок, таких як внутрішня частина передкрилка та область в хвостовій частині основного профілю. Всередині цих областей виникають рециркуляційні течії. Зі збільшенням кута атаки розміри відривної зони на внутрішній поверхні передкрилка зменшуються, а в хвостовій частині основного профілю залишаються майже незмінними. На верхній поверхні основного профілю формується струмінь повітря внаслідок прискорення потоку між передкрилком і передньою кромкою основного профілю. Наявність зазору між основним профілем і закрилком призводить до інтерференції струменевих течій на верхній поверхні закрилка. Показано, що злітно-посадкова конфігурація володіє вищими значеннями коефіцієнта підйомної сили, ніж крейсерська конфігурація, особливо на великих кутах атаки. Результати розрахунків задовільно погоджуються з даними інших авторів.Для числового моделювання аеродинаміки багатоелементного профілю (БЕП) застосовано осереднені за Рейнольдсом рівняння Нав'є - Стокса нестисливого середовища, замкнені однопараметричною диференціальною моделлю турбулентності Spalart - Allmaras. Систему вихідних рівнянь записано щодо довільної криволінійної системи координат. Узгодження полів тиску та швидкості здійснено за допомогою методу штучної стисливості, модифікованого для розрахунку нестаціонарних задач. Інтегрування системи вихідних рівнянь проведено числово з використанням методу контрольного об'єму. Для конвективних потоків використано протипотокову апроксимацію Rogers - Kwak, засновану на схемі Roe третього порядку точності. У моделях турбулентності для апроксимації конвективних складових застосовано схему TVD з обмежувачем потоків ISNAS третього порядку. Наведено результати розрахунку турбулентного обтікання БЕП у широкому діапазоні кутів атаки. У результаті проведених досліджень виконано аналіз поля течії навколо БЕП, коефіцієнтів тиску, піднімальної сили та сили лобового опору. Виділено фізичні особливості структури течії у разі обтікання БЕП 30P30N. У досліджуваному діапазоні кутів атаки обтікання профілю у злітно-посадковій конфігурації носить стаціонарний характер за винятком областей, де відрив потоку відбувається з гострих кромок, таких як внутрішня частина передкрилка та область в хвостовій частині основного профілю. Всередині цих областей виникають рециркуляційні течії. Зі збільшенням кута атаки розміри відривної зони на внутрішній поверхні передкрилка зменшуються, а в хвостовій частині основного профілю залишаються майже незмінними. На верхній поверхні основного профілю формується струмінь повітря внаслідок прискорення потоку між передкрилком і передньою кромкою основного профілю. Наявність зазору між основним профілем і закрилком призводить до інтерференції струменевих течій на верхній поверхні закрилка. Показано, що злітно-посадкова конфігурація володіє вищими значеннями коефіцієнта підйомної сили, ніж крейсерська конфігурація, особливо на великих кутах атаки. Результати розрахунків задовільно погоджуються з даними інших авторів.
  Повний текст PDF - 1.775 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Redchyts D.
  • Gourjii A.
  • Moiseienko S.
  • Bilousova T.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Redchyts D. Aerodynamics of the turbulent flow around a multi-element airfoil in cruse configuration and in takeoff and landing configuration / D. Redchyts, A. Gourjii, S. Moiseienko, T. Bilousova // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2019. - № 5(7). - С. 36-41. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2019_5(7)__5.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Редчиць Дмитро Олександрович (фізико-математичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського