Наукова періодика України Eastern-European journal of enterprise technologies


Liubarskyi B. 
Devising a procedure to choose optimal parameters for the electromechanical shock absorber for a subway car / B. Liubarskyi, N. Lukashova, O. Petrenko, T. Pavlenko, D. Iakunin, S. Yatsko, Y. Vashchenko // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2019. - № 4(5). - С. 16-25. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2019_4%285%29__3
Для запропонованої конструкції електромеханічного амортизатора розроблено методику визначення основних розрахункових параметрів. Методика заснована на спрощеній математичній моделі по визначенню електромагнітної та електрорушійної сили електромеханічного амортизатора. Особливістю моделі є врахування режимів роботи постійного магніту на підставі розрахунку магнітного кола. Створена модель надає можливість проводити приблизний розрахунок режимів роботи амортизатора та може бути використана у вирішенні задачі оптимізації параметрів електроамортизатора. Проведено перевірку адекватності розробленої спрощеної математичної моделі шляхом порівняння результатів розрахунку механічної характеристики амортизатора за спрощеною методикою та методом кінцевих елементів в аксиально-симетричній постановці задачі. Отримано наявне добре співпадіння результатів розрахунків за спрощеною методикою та шляхом моделювання магнітного поля за методом скінченних елементів. Визначенно геометричні співвідношення між елементами конструкції, які забезпечують оптимальне рівномірне магнітне навантаження в елементах магнітопроводу. Проведено постановку задачі умовної двокритеріальної оптимізації параметрів електромеханічного амортизатора. Обрано обмеження, що поділено на 3 наступні категорії. Обмеження за розмагніченням постійного магніту, що надають можливість зберегти працездатність постійного магніту. Обмеження за щільністю струму, яке забезпечує теплові режими роботи амортизатора. Компоновочні обмеження та обмеження на параметри задачі оптимізації, що забезпечують розміщення конструкції у ходовій частині візка. Запропоновано як критерії обрати наведений об'єм амортизатора, що обумовлює затрати на створення амортизатора та його ккд, який обумовлює рекуперовану енергію коливань. Проведено згортку параметрів до єдиної цільової функції затрат та обрано вагові коефіцієнти. Як метод оптимізації обрано комбінований метод, що включає в себе генетичний алгоритм, на попередньому етапі пошуку. На завершальному етапі оптимізаційної процедури уточнення оптимуму здійснюється методом Нелдера - Міда. За результатами вирішення задачі оптимізації параметрів амортизатора визначено оптимальні геометричні розміри та кількість витків обмотки електромеханічного амортизатора.Для запропонованої конструкції електромеханічного амортизатора розроблено методику визначення основних розрахункових параметрів. Методика заснована на спрощеній математичній моделі по визначенню електромагнітної та електрорушійної сили електромеханічного амортизатора. Особливістю моделі є врахування режимів роботи постійного магніту на підставі розрахунку магнітного кола. Створена модель надає можливість проводити приблизний розрахунок режимів роботи амортизатора та може бути використана у вирішенні задачі оптимізації параметрів електроамортизатора. Проведено перевірку адекватності розробленої спрощеної математичної моделі шляхом порівняння результатів розрахунку механічної характеристики амортизатора за спрощеною методикою та методом кінцевих елементів в аксиально-симетричній постановці задачі. Отримано наявне добре співпадіння результатів розрахунків за спрощеною методикою та шляхом моделювання магнітного поля за методом скінченних елементів. Визначенно геометричні співвідношення між елементами конструкції, які забезпечують оптимальне рівномірне магнітне навантаження в елементах магнітопроводу. Проведено постановку задачі умовної двокритеріальної оптимізації параметрів електромеханічного амортизатора. Обрано обмеження, що поділено на 3 наступні категорії. Обмеження за розмагніченням постійного магніту, що надають можливість зберегти працездатність постійного магніту. Обмеження за щільністю струму, яке забезпечує теплові режими роботи амортизатора. Компоновочні обмеження та обмеження на параметри задачі оптимізації, що забезпечують розміщення конструкції у ходовій частині візка. Запропоновано як критерії обрати наведений об'єм амортизатора, що обумовлює затрати на створення амортизатора та його ккд, який обумовлює рекуперовану енергію коливань. Проведено згортку параметрів до єдиної цільової функції затрат та обрано вагові коефіцієнти. Як метод оптимізації обрано комбінований метод, що включає в себе генетичний алгоритм, на попередньому етапі пошуку. На завершальному етапі оптимізаційної процедури уточнення оптимуму здійснюється методом Нелдера - Міда. За результатами вирішення задачі оптимізації параметрів амортизатора визначено оптимальні геометричні розміри та кількість витків обмотки електромеханічного амортизатора.
  Повний текст PDF - 1.005 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Liubarskyi B.
  • Lukashova N.
  • Petrenko O.
  • Pavlenko T.
  • Iakunin D.
  • Yatsko S.
  • Vashchenko Y.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Liubarskyi B. Devising a procedure to choose optimal parameters for the electromechanical shock absorber for a subway car / B. Liubarskyi, N. Lukashova, O. Petrenko, T. Pavlenko, D. Iakunin, S. Yatsko, Y. Vashchenko // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2019. - № 4(5). - С. 16-25. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2019_4(5)__3.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Павленко Тетяна Олександрівна (технічні науки)
  • Яцько Сергій Іванович (1954–) (технічні науки)
  • Ващенко Ярослав Васильович (1989–) (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського