Наукова періодика України Eastern-European journal of enterprise technologies


Dorozhko Y. 
Determining the most dangerous loading application point for asphalt-concrete layers on a rigid base / Y. Dorozhko, N. Arsenieva, H. Sarkisian, O. Synovets // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2019. - № 3(7). - С. 36-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2019_3%287%29__6
Умови роботи асфальтобетонних шарів (АБШ) на цементобетонних плитах (ЦБП) значно відрізняється від інших конструктивних рішень. В практиці дорожнього будівництва розроблені не досить досконалі методи розрахунку міцності асфальтобетонних покриттів жорстких дорожніх одягів, оскільки нормують лише окремі критерії міцності АБШ. Існуючі методи розрахунку не враховують особливостей напружено-деформованого стану (НДС) АБШ на ЦБП за різних умов прикладення навантаження, таких як середина плити, край плити та кут плити. Не відповідність умов розрахунку фактичному НДС конструкції зумовлює передчасне руйнування АБШ і, як наслідок, зниження міжремонтного строку та додаткових витрат на передчасні ремонтні роботи. Проведено моделювання НДС конструкції дорожнього одягу методом скінченних елементів за допомогою програмного комплексу ANSYS з трьома варіантами розміщення транспортного навантаження, а саме в центрі плити, на краю плити та в куті плити. Для прийнятих варіантів розміщення транспортного навантаження визначено та наведено значення напружень по Мізесу, головних напружень, горизонтальних і максимальних дотичних напружень. Значення напружень визначено на поверхні АБШ, на контакті АБШ і ЦБП і на контакті ЦБП та основи. Виконано порівняння визначених напружень в шарах дорожнього одягу за різних варіантів прикладення транспортного навантаження та зіставлення отриманих результатів із відомими рішеннями. Це надало можливість встановити, що для АБШ розміщення навантаження в куті плити є найбільш небезпечним як за дотичними зсуваючими напруженнями, так і за напруженнями по Мізесу. Напруження, які виникають у разі розташування навантаження в куті плити, приблизно на 10 % перевищують напруження у разі розташування навантаження на краю плити та приблизно на 20 % перевищують напруження у разі розташування навантаження в центрі плити.
  Повний текст PDF - 351.776 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Dorozhko Y.
  • Arsenieva N.
  • Sarkisian H.
  • Synovets O.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Dorozhko Y. Determining the most dangerous loading application point for asphalt-concrete layers on a rigid base / Y. Dorozhko, N. Arsenieva, H. Sarkisian, O. Synovets // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2019. - № 3(7). - С. 36-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2019_3(7)__6.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського