Наукова періодика України | Eastern-European journal of enterprise technologies | ||
Fomin O. Determining the dynamic loading on an open-top wagon with a two-pipe girder beam / O. Fomin, A. Lovska, O. Daki, V. Bohomia, O. Tymoshchuk, V. Tkachenko // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2019. - № 3(7). - С. 18-25. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2019_3%287%29__4 Проведено моделювання динамічної навантаженості кузова напіввагона у разі закріплення його в'язкою стяжкою відносно палуби залізничного порома. Актуальність дослідження викликана тим, що рух вагонів морем на залізничних поромах супроводжується дією на несучі конструкції кузовів значних величин навантажень. Чисельні значення цих навантажень значно перевищують ті, що діють на вагони під час експлуатації відносно магістральних колій. Крім того, існуюча схема не забезпечує надійності закріплення кузова та зумовлює пошкодження його конструкційних елементів. Це викликає необхідність здійснення внепланових ремонтів вагонів під час перевезення на залізничних поромах. Тому запропоновано вдосконалити схему закріплення вагона відносно палуби залізничного порому. Для пом'якшення дії навантажень від ланцюгових стяжок на кузов вагона запропоновано здійснювати не жорсткий зв'язок між ними, а в'язкий, посередництвом встановлення спеціального пристрою - демпферу між кузовом і палубою. З метою моделювання динамічної навантаженості кузова вагона з урахуванням запропонованих технічних рішень побудовано математичну модель і визначено величини прискорень, які діють на кузов. Модель враховує переміщення залізничного порому з вагонами у випадку бічної хитавиці, як одного з основних видів коливань судна. Встановлено, що за запропонованої схеми закріплення кузова вагона відносно палуби є можливим знизити величину його динамічної навантаженості на 30 %. Визначення динамічної навантаженості кузова вагона також проведено шляхом комп'ютерного моделювання в середовищі програмного забезпечення CosmosWorks. Визначено числові значення та поля дислокації прискорень кузова напіввагона. Верифікацію розроблених моделей проведено за F-критерієм. Проведені дослідження сприятимуть забезпеченню збереження несучих конструкцій кузовів вагонів під час перевезення на залізничних поромах, а також підвищенню ефективності їх експлуатації через міжнародні транспортні коридори.Для забезпечення міцності несучих конструкцій напіввагонів запропоновано впровадження концепту упряжного пристрою, який можна реалізувати на напіввагонах з несучими елементи з круглих труб. Особливістю концепту є те, що консольні частини хребтової балки заповнені в'язкої речовиною з демпфуючими та антикорозійними властивостями. Для перетворення кінетичної енергії удару в енергію дисипації в концепт входить поршень з двома дросельними клапанами (впускним і випускним). З метою визначення динамічної навантаженості несучої конструкції напіввагону, обладнаного концептом упряжного пристрою, проведено математичне моделювання. Складено математичну модель динамічної навантаженості напіввагона у випадку маневрового співударяння. Враховано, що на раму напіввагона діє повздовжнє навантаження у 3,5 МН. Розв'язок диференціальних рівнянь проведено за методом Рунге - Кутта в середовищі програмного забезпечення Mathcad. Встановлено, що максимальна величина прискорення, яка діє на напіввагон, з урахуванням заходів щодо вдосконалення, складає близько 30 м/с<^>2 Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Fomin O. Determining the dynamic loading on an open-top wagon with a two-pipe girder beam / O. Fomin, A. Lovska, O. Daki, V. Bohomia, O. Tymoshchuk, V. Tkachenko // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2019. - № 3(7). - С. 18-25. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2019_3(7)__4.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |