Наукова періодика України Eastern-European journal of enterprise technologies


Gaydamakа А. 
Construction of a model for the distribution of radial load among the bearing's rolling bodies / А. Gaydamakа, V. Klitnoy, Y. Muzikin, V. Tat'kov, I. Hrechka // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2018. - № 6(7). - С. 39-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2018_6%287%29__7
З питання про розподіл радіального навантаження між тілами кочення однорядного радіального підшипника запропоновано аналітичні та комп'ютерні моделі. Розглянуто особливості геометрії і деформації деталей, а також зазори в підшипнику без урахування різного положення центрів внутрішнього і зовнішнього кілець. Останнє може суттєво впливати на розподіл радіального навантаження між тілами кочення і бути причиною проковзування тіл кочення по кільцях. Це дослідження спрямоване на уточнення розрахункового значення розподілу навантаження на тіла кочення підшипника. Чим ближче до істинного значення результат розрахунку розподілу навантаження і, особливо, на центральне тіло кочення, тим точніше визначений ресурс підшипника. Це багато в чому визначає надійність машини, а також витрати на ремонт і заміну підшипників. Не менш важливо у ході визначення втомної міцності та зносостійкості сепаратора як можна точніше знати величини і напрямки дії радіальних сил на тіла кочення по краях зони навантаження підшипника. Саме ці сили спричинюють навантаження, що діють на сепаратор. Отримано геометричні рівняння зв'язку радіальних зближень кілець, фізичні рівняння зв'язку зближень тіл кочення з кільцями і силами, умова рівноваги внутрішнього кільця з урахуванням різного положення центрів зовнішнього та внутрішнього кілець підшипника. Виявлено дотичні сили на бігових доріжках кілець, що викликають проковзування тіл кочення в зоні навантаження підшипника, та отримано формулу для визначення їх значень. Розрахунок розподілу навантаження між тілами кочення підшипника за розробленою аналітичної моделі показує зниження на 5 % радіальних сил на центральне тіло кочення і підвищення на 3 % радіальних сил на ролики по краях зони навантаження підшипника в порівнянні з відомою моделлю. Це забезпечує підвищення розрахункового ресурсу підшипника за контактно-втомними пошкодженнями кілець і тіл кочення на 18,6 %. Нова аналітична модель розподілу радіального навантаження може знайти застосування в теорії розрахунку ресурсу підшипників підвищеної вантажопідйомності за контактно-втомними пошкодженнями кілець і тіл кочення з урахуванням конструкції сепаратора.
  Повний текст PDF - 375.234 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Gaydamakа А.
  • Klitnoy V.
  • Muzikin Y.
  • Tat'kov V.
  • Hrechka I.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Gaydamakа А. Construction of a model for the distribution of radial load among the bearing's rolling bodies / А. Gaydamakа, V. Klitnoy, Y. Muzikin, V. Tat'kov, I. Hrechka // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2018. - № 6(7). - С. 39-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2018_6(7)__7.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського