Наукова періодика України Eastern-European journal of enterprise technologies


Kovalchuk V. 
Improving a methodology of theoretical determination of the frame and directing forсes in modern diesel trains / V. Kovalchuk, A. Kuzyshyn, S. Kostrytsia, Yu. Sobolevska, А. Batig, S. Dovganiuk // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2018. - № 6(7). - С. 19-26. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2018_6%287%29__4
Удосконалено метод теоретичного визначення направляючої сили (НС) з урахуванням дії поперечних сил крипа та кута нахилу НС до вертикальної осі. Встановлено, що під час визначення НС потрібно перевіряти зазор між гребенем колеса та головкою рейки, що важко здійснити без комп'ютерного моделювання. Під час визначення рамної сили (РС) на осі колісної пари застосовано комплексний підхід, який враховує геометричні нерівності рейкової колії як у вертикальній, так і в горизонтальній площині; поздовжні та поперечні сили крипа в точці контакту "колесо - рейка"; вплив суміжних колісних пар вагона дизель-поїзда. Отримано залежності РС і НС від швидкості руху екіпажу та величини амплітуди горизонтальної нерівності рейкової колії. Встановлено, що під час руху в прямій ділянці колії збільшення швидкості руху від 0 до 50 м/с призводить до зростання числового значення рамної та НС відповідно: 1-а колісна пара - до 8,3 кН, 2-га колісна пара - 19,37 кН; 1-а колісна пара - до 31,38 кН, 2-га колісна пара - до 46,83 кН. Збільшення амплітуди горизонтальної нерівності рейкової колії, яке є однією з першопричин появи вимушених коливань надресорної будови транспортного екіпажу, також призводить до зростання числових значень сил взаємодії рухомого складу з рейковою колією. Все це може призвести до підвищеного силового впливу колісної пари на рейкову колію та негативного впливу на основні критерії безпеки руху. Досліджено вплив швидкості руху екіпажу на величину поперечних сил крипа. Встановлено, що у разі збільшення швидкості руху екіпажу від 0 до 50 м/с ці сили зростають в діапазоні: I колісна пара - від 0 до 15,75 кН; II колісна пара - від 0 до 29,22 кН. Це говорить про неможливість нехтуванням поперечними силами крипа під час визначення НС. Виконано порівняння числових значень НС, визначених за різними методиками. Встановлено, що методика, яка використовується під час проведення судових залізнично-транспортних експертиз, надає можливість проводити нижню оцінку виконання умови сходу колеса з рейки. У цьому випадку розрахунки за формулою, яка була удосконалена, надають можливість отримувати результати, найбільш наближені до реальних умов експлуатації. Проведено порівняння експериментального та теоретичного розрахункового значення РС на першій колісній парі вагона дизель-поїзда, та показано їх практичне співпадіння. Відхилення порівнюваних значень РС знаходиться у межах 7,2 %.
  Повний текст PDF - 574.559 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Kovalchuk V.
  • Kuzyshyn A.
  • Kostrytsia S.
  • Sobolevska Y.
  • Batig А.
  • Dovganiuk S.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Kovalchuk V. Improving a methodology of theoretical determination of the frame and directing forсes in modern diesel trains / V. Kovalchuk, A. Kuzyshyn, S. Kostrytsia, Yu. Sobolevska, А. Batig, S. Dovganiuk // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2018. - № 6(7). - С. 19-26. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2018_6(7)__4.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Ковальчук Віктор Анатолійович (1956–) (технічні науки)
  • Костриця Сергій Анатолійович (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського