Наукова періодика України Вісник Черкаського університету


Чубук Р. В. 
Підвищення якості професійної підготовки соціальних працівників у проблемному полі компетентнісної парадигми / Р. В. Чубук // Вісник Черкаського університету. Серія : Педагогічні науки. - 2014. - № 24. - С. 130-136. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchuP_2014_24_24
The purpose of the article: is to identify major trends and priorities for improving the quality of vocational training of future social workers in the high school. The main task of this paper is to underline the theoretical analysis and in-depth study of the essence of the concept of "quality education", which should bathe basis for trust, comparison, mobility, compatibility and attractiveness in the European Higher Education on the basis of formation of competencies. The urgent task nowadays is to become a professional standard of social workers, in which the graduate will be able to: adequate perception of market reforms; mobile adaptation to the changing conditions of life; provide responsible attitude to the profession; self-improvement of personal competence; further learning throughout the life. We underline that it is for these basic competencies describe the qualification levels in national and international framework of qualifications. Scientists say that one of the indicators of the quality assurance of professional training is to develop the competence and focus attention on the fact that competence - is not only the presence of the general theoretical knowledge, but also knowledge of the possible causes and consequences of the level of skill and experience of the practical use of this knowledge during their activities. The most productive and meaningful directions of solving many interrelated problems (including problems of competence approach) are to develop the standards at the local level educational competencies.
  Повний текст PDF - 1.271 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Чубук Р.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Чубук Р. В. Підвищення якості професійної підготовки соціальних працівників у проблемному полі компетентнісної парадигми / Р. В. Чубук // Вісник Черкаського університету. Серія : Педагогічні науки. - 2014. - № 24. - С. 130-136. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchuP_2014_24_24.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Чубук Руслан Валентинович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського