Наукова періодика України Вісник Чернігівського національного педагогічного університету


Силко Є. М. 
Ідея єдності людини і природи в педагогічній спадщині К. Д. Ушинського / Є. М. Силко // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Педагогічні науки. - 2013. - Вип. 110. - С. 94-96. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2013_110_30
Стан екології нашої планети охарактеризовано як кризовий. Одним з виходів з такого стану названо формування відповідної екологічної свідомості суспільства, його високої екологічної культури. Шкільна освіта посідає у даному питанні одне з провідних місць. Підкреслено важливість в екологічному вихованні школярів усіх інститутів суспільства: родини, школи, різних типів позашкільних установ, а також навколишніх - як дорослих, так і однолітків.Состояние экологии нашей планеты охарактеризовано как кризисное. Одним из путей выхода из этого состояния названо формирование соответствующего экологического сознания общества, его высокой экологической культуры. Школьное образование занимает в этом вопросе одно из ведущих мест. Подчеркнута важность в экологическом воспитании школьников всех институтов общества: семьи, школы, различных типов внешкольных учреждений, а также окружающих - как взрослых, так и сверстников.Status of the ecology of our planet described as a crisis. One of the ways out of this state is called the formation of the ecological consciousness of society, its high environmental culture. Schooling here is one of the leading places. Highlighted in the environmental education of students of all institutions of society: families, schools, various types of non-school institutions, as well as others - both adults and peersПроведено аналіз категорійно-поняттєвого апарату та методологічних засад дослідження. Проаналізовано філософські, психолого-педагогічні погляди на питання взаємодії людини та природи в історико-філософському аспекті та за умов сучасних реалій розвитку суспільства й освіти. На підставі ретроспективного системного аналізу виявлено вплив подій соціально-просвітницького ренесансу другої половини XIX ст. на генезу ідеї єдності людини та природи. Досліджено етнопедагогічні основи ідеї єдності людини та природи в контексті природоцентризму народної педагогіки. Проведено аналіз зразків усної народної творчості (прислів'я, приказки, загадки, замовляння) в працях вітчизняних етнографів і фольклористів відповідного періоду. На підставі опрацьованих праць відомих українських педагогів, архівних джерел, нормативних документів, матеріалів періодичної преси досліджено основні аспекти проблеми єдності людини та природи в контексті гармонійного розвитку особистості учня.
  Повний текст PDF - 227.419 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Силко Є.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Силко Є. М. Ідея єдності людини і природи в педагогічній спадщині К. Д. Ушинського / Є. М. Силко // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Педагогічні науки. - 2013. - Вип. 110. - С. 94-96. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2013_110_30.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Силко Євген Миколайович (1982–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського