Наукова періодика України Вісник фармації


Shpychak О. S. 
Marketing research of the pharmaceutical market of medicines used topically for diseases of the locomotor apparatus / О. S. Shpychak, O. I. Tikhonov // Вісник фармації. - 2014. - № 1. - С. 63-68. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VPhC_2014_1_17
Мета роботи - проведення маркетингового аналізу асортименту наявних на фармацевтичному ринку України лікарських засобів, що використовуються місцево у разі захворювань опорно-рухового апарату, для подальшого обгрунтування складу та виду м'якої лікарської форми комплексного препарату, що планується до застосування в спортивній медицині. Показано, що сегмент засобів, які використовуються місцево у разі захворювань опорно-рухового апарату, складається з препаратів, зареєстрованих і як лікарські засоби, і як дієтичні домішки. Лікарські засоби зареєстровані в групі "M02A - засоби для зовнішнього застосування у випадку суглобового та м'язового болю", дієтичні домішки наявні в кількох групах. У цілому досліджений сегмент препаратів за обсягами реалізації на ~ 89 % забезпечений лікарськими засобами та лише на ~ 11 % дієтичними домішками. На 2012 р. група обраних дієтичних домішок складалась з 313 торгових найменувань, в той же час лікарські засоби представлені 101 торговою назвою. В сегменті досить широко є виробники як вітчизняного, так і закордонного походження - співвідношення між кількістю пропозиції приблизно незмінне протягом всього періоду спостережень, хоча участь вітчизняних виробників все ж таки має тенденцію до зниження в натуральному вираженні. До складу обраної для аналізу віртуальної групи входять такі лікарські форми випуску: гелі, мазі, креми, бальзами, лініменти та емульсії, розчини (спиртові, олійні, водні), аплікації та пластирі, масла, спреї та екстракти. Лідерами реалізації за результатами 2012 року стали засоби, що випускаються в гелевій формі, друге та третє місце посіли розчини та мазі відповідно. У структурі дослідженого сегменту м'які лікарські форми (окрім аплікацій та пластирів) займають, за результатами 2012 року, 68,28 % в упаковках та 84,42 % у грошовому вираженні. На 2012 р. сегмент м'яких лікарських форм (окрім аплікацій та пластирів) забезпечено 85 міжнародними непатентованими назвами, запропонованими і в групі лікарських засобів, і в групі дієтичних домішок; 80 % продажу в упаковках забезпечують 14 субстанцій, у грошовому вираженні - всього 11 субстанцій. Беззаперечними лідерами в сегменті є диклофенак та ібупрофен як у грошовому еквіваленті, так і в упаковках - першу речовину представлено 17 торговими найменуваннями, другу - 4. Таким чином, проведено маркетингове дослідження ринку лікарських засобів, що використовуються місцево у випадку захворювань опорно-рухового апарату, та показано, що для створення нового комплексного препарату для лікування мікротравм у спортивній медицині доцільно працювати в напрямку створення м'якої лікарської форми, а саме, гелю.
  Повний текст PDF - 701.933 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Shpychak О.
  • Tikhonov O.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Shpychak О. S. Marketing research of the pharmaceutical market of medicines used topically for diseases of the locomotor apparatus / О. S. Shpychak, O. I. Tikhonov // Вісник фармації. - 2014. - № 1. - С. 63-68. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VPhC_2014_1_17.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського