Наукова періодика України Вісник Національного університету "Львівська політехніка"


Дідик А. М. 
Економічні важелі впливу на діяльність підприємств: етимологічний, семантичний та типологічний аспекти / А. М. Дідик // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. - 2014. - № 797. - С. 440-446. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPM_2014_797_61
Розглянуто трактування категорії "економічний важіль" в енциклопедичній, тлумачній і науковій літературі, на підставі чого уточнено її сутність у контексті інструментів економічного характеру, які забезпечують зміну параметрів функціонування підприємства. Виокремлено характерні ознаки економічних важелів, які пов'язані з їх дієвістю, забезпеченням змін, стимулювальним чи стримувальним характером. На підставі аналізування літературних джерел за проблемою розроблено типологію економічних важелів за низкою істотних і незалежних ознак, а саме: за змістом (фіскальні, монетарні, тарифно-цінові, інвестиційні, кредитні, амортизаційні), за цілеспрямованістю використання (цільові, іманентні), за характером впливу (важелі безпосереднього впливу, важелі опосередкованого впливу), за середовищем формування (важелі, що впливають на діяльність підприємства з зовнішнього середовища, важелі, що впливають на діяльність підприємства з внутрішнього середовища функціонування), за напрямом впливу (стимулювальні важелі, гальмівні важелі), за рівнем формування (важелі, макроекономічного рівня, важелі мезоекономічного рівня, важелі мікроекономічного рівня), за силою впливу (важелі сильного впливу, важелі середнього впливу, важелі слабкого впливу), за охопленням впливом (комплексні важелі, локальні важелі), за проявом результативності дії важелів (важелі, дія яких проявляється у довгостроковому періоді; важелі, дія яких проявляється у середньостроковому періоді; важелі, дія яких проявляється у короткостроковому періоді), за сферою впливу (важелі здатні діяти на підприємстві на виробничу, збутову, логістичну, фінансово-економічну, технологічно-конструкторську сферу тощо). За результатами досліджень конкретизовано цільове призначення економічних важелів у забезпеченні розвитку підприємств.
  Повний текст PDF - 152.258 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Дідик А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Дідик А. М. Економічні важелі впливу на діяльність підприємств: етимологічний, семантичний та типологічний аспекти / А. М. Дідик // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. - 2014. - № 797. - С. 440-446. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPM_2014_797_61.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Дідик Андрій Миколайович (економічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського