Наукова періодика України | Вісник Національного університету "Львівська політехніка" | ||
Ільчук П. Г. Сутнісна характеристика інтернаціоналізації економіки України / П. Г. Ільчук // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. - 2014. - № 794. - С. 11-19. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPM_2014_794_4 Мета роботи - систематизування підходів зарубіжних і вітчизняних вчених щодо сутності категорії "інтернаціоналізація", розроблення авторського трактування поняття "інтернаціоналізація" та дослідження сучасного стану та динаміки інтернаціоналізації економіки України. Проаналізовано сучасний стан і напрями співпраці України з іншими державами. Розглянуто географічну структуру та динаміку зовнішньої торгівлі України товарами та послугами, кількість і географічне розташування представництв українських підприємств за кордоном, обсяги прямих інвестицій з України в економіку зарубіжних країн. Виявлено, що економіка України готова до ведення підприємницької діяльності на закордонних ринках, яка може мати такі прояви: експорт продукції; створення представництва (філії, відділення) та території іноземної держави; прямі інвестиції (акціонерний капітал) як джерело фінансування підприємств на цих ринках. Дослідження географічної структури зовнішньої торгівлі України доводить, що українські підприємства зосередили діяльність із торгівлі товарами, крім ринку країни-походження, ще на трьох географічних ринках - Європи, Азії та країн СНД, що зумовлено їх географічною близькістю, а щодо експорту послуг лідерами є країни СНД та Європа, а третє місце розділяють два регіони - Азія та Америка. Підприємства, зайняті у сфері послуг, активніше освоюють закордонні ринки. На підставі систематизації інформації про представництва українських компаній, що діють за кордоном, виявлено, що вони є у п'яти географічних регіонах: 1 - у Африці, 4 - в Америці, 13 - в Азії, 15 - у Європі, 134 - у країнах СНД. Причому більшість представництв і країни, в які Україна експортує основну частку товарів і послуг, розміщені в однакових географічних регіонах. Це пояснюється ментальною та культурною спорідненістю України та країн СНД, адже до них спрямовується 34,85 % експорту товарів і 41,25 % експорту послуг. На підставі зведеної інформації про величину прямих інвестицій з України виявлено, що 88,49 % усіх прямих інвестицій з України спрямовані на Кіпр, що підтверджує намагання українських підприємств приховати реальні доходи, скерувавши їх у офшорні компанії на Кіпрі. Результатом дослідження є визначення сутності категорії "інтернаціоналізація" у працях зарубіжних та українських вчених. З урахуванням підходів зарубіжних науковців і необхідності пристосування до умов ведення бізнесу на закордонних ринках запропоновано авторське визначення поняття "інтернаціоналізація" як "розширення та/або перенесення діяльності підприємства за межі ринку країни базування (національного) на закордонні ринки з урахуванням та адаптацією діяльності до умов господарювання на цих ринках". Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Ільчук П. Г. Сутнісна характеристика інтернаціоналізації економіки України / П. Г. Ільчук // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. - 2014. - № 794. - С. 11-19. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPM_2014_794_4.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |