Наукова періодика України Вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут"


Кузьменко Н. І. 
Університет як унікальний суб'єкт соціального пізнання (філософський дискурс) / Н. І. Кузьменко, О. О. Демченко // Вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". Філософія. Психологія. Педагогіка. - 2013. - № 3. - С. 19-25. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKPI_fpp_2013_3_5
Наведено філософський аналіз університету як унікального суб'єкту соціального пізнання. Розглянуто особливості когнітивної взаємодії університету із суспільством, що трансформується, та сучасний стан утисків соціально-гуманітарної освіти у вищому навчальному закладі; досліджено зміну місії університету в суспільному дискурсі; розглянуто вплив цінностей комунікативної університетської спільноти на процес соціального пізнання; проаналізовано роль університету як інтегратора знання; визначено вплив автономії університету на його культуро-породжуючу функцію; позначено зв'язок соціальної відповідальності університету з його роллю як суб'єкта соціального пізнання. Встановлено, що особливістю когнітивної взаємодії університету з суспільством є наявність суб'єкт-об'єктного протиріччя в процесі філософської рефлексії, аналогічного суб'єкт-об'єктній взаємодії у процесах соціального пізнання. Зміна місії університету в суспільному дискурсі призводить до появи його нової специфіки як соціального суб'єкту соціального пізнання. Процес соціального пізнання відбувається, головним чином, у вигляді соціально-історичного процесу розвитку знання, і результати його доводяться до студентів у вигляді рефлексії, що апріорі звернена у минуле, в крайньому випадку - у сьогодення. Однак швидкий розвиток суспільства вимагає від цього суспільства зверненості у майбутнє, а відтак потребує від університетів не тільки досліджень, пов'язаних із можливими соціальними сценаріями, тобто виконання прогнозної функції як осередку соціального пізнання, а і відповідної трансформації соціально-гуманітарної підготовки студентів. Процес філософської рефлексії університету має важливе методологічне значення для розкриття його унікальної ролі в процесі соціального пізнання. Філософська рефлексія університету у якості ідеї, як соціального інституту і як організації в дискурсі соціального пізнання має бути предметом поглиблених досліджень сучасної гуманістики.
  Повний текст PDF - 618.411 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Кузьменко Н.
  • Демченко О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Кузьменко Н. І. Університет як унікальний суб'єкт соціального пізнання (філософський дискурс) / Н. І. Кузьменко, О. О. Демченко // Вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". Філософія. Психологія. Педагогіка. - 2013. - № 3. - С. 19-25. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKPI_fpp_2013_3_5.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського