Наукова періодика України Українська література в загальноосвітній школі


Романишина Н. 
Теорія і методика вивчення автобіографічного оповідання / Н. Романишина // Українська література в загальноосвітній школі. - 2012. - № 4. - С. 16-20. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ulvzsh_2012_4_7
Запропоновано методику теоретичного обгрунтування терміну “художній нарис” у тексті “Знахарка” Дніпрової Чайки як приклад для визначення та застосування цього терміну. Термін “художній нарис” осмислено як літературознавчу та методологічну проблему, також визначено близько 50-ти жанрових різновидів нарисів – подорожній, портретний, побутовий, проблемний, соціально-політичний; про важливі суспільні події, портрети діячів чи відомих людей, проблемні; етнографічно-художні, соціальні, фізіологічні, оповідання-нариси, белетристичні та інші. Змодельовано системну роботу з вивчення нарису, наведено орієнтовну схему аналізу художнього нарису та план осмислення твору “Знахарка” Дніпрової Чайки (рівень функціонування терміна “художній нарис” на час створення та публікації твору, вказана автором та літературознавцями жанрова номінація, нарисова модель художньої структури тексту, якими рисами текст наближається до оповідання).Предложена методика теоретического обоснования термина “художественный очерк” на основе текста “Знахарка” Днепровой Чайки как примера для определения и применения этого понятия.Methodology of theoretical ground of term is offered “artistic essay” on the basis of text “Witch-doctor” of Dniprova Chaika as example for determination and application of this concept.Вперше визначено теоретичні (філософські, психолого-педагогічні, методичні, літературознавчі) засади опанування малих епічних жанрів майбутніми вчителями-словесниками. Досліджено умови, етапи формування генологічних умінь студентів. Обгрунтовано зміст поняття "генологічна компетентність майбутнього вчителя української літератури", охарактеризовано її складники (змістовий, технологічний, особистісний) як важливі компоненти професійно-педагогічної компетентності майбутнього вчителя-словесника. Запропоновано тлумачення поняття "українська художня мала проза", виявлено й охарактеризовано критерії, показники та рівні сформованості розвитку вмінь студентів-філологів аналізувати твори прозаїчної новелістичної групи. З'ясовано особливості вивчення художніх творів малої форми шляхом жанрового аналізу. Окреслено напрями об'єднувальної взаємодії між різними розділами курсу методики навчання української літератури, фаховими навчальними дисциплінами (історія української літератури, теорія літератури, вступ до літературознавства, фольклор, зарубіжна література, компаративістика, педагогіка тощо), що впливає на оптимізацію процесу вивчення малої прози. Розроблено методичну систему вивчення української художньої малої прози студентами педагогічних університетів і перевірено її ефективність.
  Повний текст PDF - 79.526 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Романишина Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Романишина Н. Теорія і методика вивчення автобіографічного оповідання / Н. Романишина // Українська література в загальноосвітній школі. - 2012. - № 4. - С. 16-20. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ulvzsh_2012_4_7.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського